VIA ORIGINAL A LA GORRA FRIGI o LA PRIMERA ESCALADA DE CASA

(ENTRADA NO ACABADA Estem treballant per vosté, perdoni les molèsties)Dieu-nos friquis però feia uns dies que volíem anar a "escalar" la via Original o via Estasen al Gorro Frigi. Alguns direu ves quins gustos mes "rarus· que teniu... Com deia ma mare: Tot s'ha de despatxa.La veritat és que si la busqueu per internet només trobareu explicacions de quan es pujava per les cadenes i això que ja fa anys que les van traure però no hi ha cap explicació de la que va ser considerada com la primera via d'escalada de Catalunya. En el seu moment va ser la via que descobrÍ a la massa social del Centre Excursionista de Catalunya que havia un muntanyenc que no li importava ascendir als cims per passos compromesos per tal d'assolir el punt més alt.Aquesta figura, com haureu encertat, era en Lluís Estasen. Ell i els seus companys de cordada -generalment sempre anava ell davant - van decidir ascendir aL Gorro Frigi. Actualment hi ha tantes vies que hem oblidat la primera que a més va ser ultratjada (o no) per unes cadenes que facilitaven la baixada dels escaladors i van permetre que molts excursionistes pugessin al temple sagrat de la Gorra.Croquis manllevat a X. LarretxeaDescripció de la via:1ra tirada  (III+ - III - 12 metres -  )Ens situem en el coll que hi ha entre el Gorro Frigi i la Magdalena Superior. Ens situem en la base del Gorro i observem una mena de fissura que ens permet pujar un parell de metres. Es tracta d'un pas molt polit pel pas dels escaladors/es i cal anar amb compte. Hi ha alguna presa molt bona de mà però no cal confiar-se gaire amb els peus (III+ i segurament el pas més difícil i exposat de l'escalada).Seguim amb cura un flanqueig d'una desena de metres menys compromesos on hem de buscar mans doncs els peus els anem posant en petites presses, també lliscoses (III).Passem per la vora d'un arbre. Hi ha també un ferro que subjectada l'antiga cadena. Malgrat aquest material que serviria per assegurar-nos crec que no serviria de res encordar-nos doncs si caiguéssim segurament tocaríem igualment el terra.

Escalades a la Gorra Frígia, 2

Després d’haver descrit les vies de l’Adrià i la variant Montpart, dues vies ben diferents que recorren la part del davant de la Gorra Frígia, ara toca fer el mateix a la...

Escalades a la Gorra Frígia, 1

La Gorra Frígia és l’agulla més alterosa del grup de les “gorres i magdalenes” que dominen la plaça del monestir de Montserrat i que molt sovint, a primera hora del...

Buen amigo a la Gorra Marinera.

Els entesos diuen que és una via forçada,creada a cop de trepant i esquivant la Sultains of Swing que ja era oberta a priori seguint la lògica d'aquest pany de paret. Jo com...

La primera Rogaine de l'any al sac

The Wild Boar Rogaining a Senan 3-53-13   13 km.   17-51 x km.  458 metres de desnivell positiu 86 punts en 15 fites 12èns. de 17 equip...

Montserrat - Gorra Frígia - Via Free Light -

Avui anem a repetir una via, que la darrera vegada ja la vàrem trobar força difícil, amb un grau ajustat. Ens ha anat bé, però ens ha costat, fet que al final ens ha deixat...

La meva primera milla

Milla urbana barri Covadonga, 30ª edició 1,5 km. 8-35 5-50 x km. 4 metres de desnivell positiu No acostumo a participar en curses tan curtes, però aquesta milla fa...

Casa Sayrach - Casa Montserrat

La Casa Sayrach és una edifici d'habitatges situat a l'avinguda Diagonal xamfrà carrer Enric Granados. Va ser edificat l'any 1915 i projectat per...

Pou i Safareig de la casa del Terme de Sant Pere de Ribes.

Sortint de Sant Pere de Ribes per la carretera BV-2112, en la petita barriada del Castell, hi ha a un costat del carrer aquest Pou i el Safareig, a pocs metres de l’antiga...

La Gorra Frígia, via Pilar Martínez

Una nova matinal d'escalada a Montserrat, aquesta vegada a la Gorra Frígia, una de les roques més característiques del massís, que ja havíem pujat moltes...

Illes Gregues. Primera part: Míkonos i Naxos.

Després de la sortida a l'Aneto (3404 mts.) des de la porta de casa amb bicicleta, ens hem agafat uns dies de vacances i platja amb la Irene. Hem marxat a les Illes Gregues,...

La Casa Sagnier

El Turó de Monterols, als afores de la ciutat, es va anant construint Sant Gervasi de Cassoles, una vila principalment agrària amb població molt dispersa. Durant la...

Via GUZMAN-SILVA a la Gorra Frígia. Montserrat

Dilluns 27 de juny de 2022 Sempre que baixes de la Gorra Frígia o puges per la canal, crida molt l'atenció la gran llastra que hi ha adossada a la gran roca. El 2009 vaig...

Via PERE NAVALÓN. GORRA FRÍGIA. MONTSERRAT.

9/06/22. Avui anem a la cara oest de la Gorra Frígia cercant l'ombra. Quan arribem ja hi ha una cordada a la via Lajarín, la Carmen i el Josep Solé que ja estan a la primera...

Pica en una casa en Sant Pau d’Ordal de Subirats

En el carrer de Sant Pau hi ha l’església de Sant Pau d’Ordal, front mateix es troba l’antiga masia de Can Mata de la Plaça (cognom documentat des de 1497) i té el...

El pou de la casa de Santa Maria de Cornet de Sallent

Una vegada situats en l’església de Santa Maria de Cornet de Sallent, us cal que pugeu unes escales que hi ha en la casa del costa, allí trobareu una font i un pou. El Pou,...

Pou de la Casa Gran de Sant Llorens d’Hortons

El Pou de la Casa Gran, s’arriba per la pista que va a les Bodegues Sant Joannes de Sant Llorens d’Hortons, on hi ha l’ermita de Sant Joan Samora, concretament, el pou...