Com es possible: m'he deixat la primera de la formiguera: via normal

Sortint del darrer llarg, l'Antoni a la segona reunió, la Carme a la primera reunió. Un parell començant la via de la Memòria SelectivaÒndia, l'altre dia m'adono que m'he deixat la primera via de la paret de la Formiguera de Sant Llorenç de Montgai, no sé com ha estat possible. Coses que passen, així que avui he convençut als companys/es que anéssim a fer aquesta via. Feia anys que no la feiem i tots hem estat d'acord que és una via agraïda malgrat la seva modesta graduació (IV+) concentrat en un únic pas que us comentaré) la resta IV, però em reitero, ens ha agradat.FITXA TÈCNICA:Dificultat: IV+ (un pas)Desnivell: 100 metres.Temps d'aproximació: 13 minuts.Descens: 20 min.Grau d'exposició: BaixVia equipadaMaterial: 5 cintes i reunionsRoca: CalcariaOrientació: Sud.Via oberta per:  Lafarga i Rosell "Rupi"(25-10-1970)Descripció de la via:Primer llargPrimera tirada (III+ - 50 metres - 5 parabolts): Pugem per una placa tombada amb bones bústies fetes pel pas reiterat d'escaladors. Els metres finals tomben i podem anar caminant. La reunió és rapelable.Segona tiradaSegona tirada (IV - 25 metres - 4 parabolts): Girem un metre a l'esquerra i passem entre uns arbust i anem seguint els parabolts que estan amb una tendència a la dreta.  La reunió és rapelable.Tercera tiradaTercera tirada (IV+ - 25 metres - 5 parabolts): Pugem uns metres amunt però aviat girem a la dreta. Un parabolt ens ho indica. Recte amunt puja la variant de sortida directa. Fem una mena de flanqueig que tradicionalment s'ha dit que és IV+, encara que força vegades hem comentat que segurament seria un V-. A la dreta, damunt, hi ha una mena de canal per on pugem prou bé malgrat ser vertical (IV).  La reunió és rapelable.Descens: Si voleu fer més vies de la Paret de la Formiguera podeu rapelar la via (especialment les dues darreres tirades) ja que la tirada primera de les vies no són gaire interessants. Recomanables: Memòria Selectiva, Via dels Jesusos o Sabina Wall o via del Barbas, però també podeu baixar caminant pel darrera. Agafeu un camí que marxa a la dreta amb alguns punts verd 10 min Fem cap al camí a Vilanova de la Sal. Anem a la dreta. Aviat travessem per sota el pont de la via del tren. 17 min Deixem a la dreta el camí que hem agafat a la pujada. 20 min Aparcament.Accés: En el km 9,7 de la carretera LV-9047 de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa trobem un trencall a l'esquerra que ens duu a l'aparcament del Barranc Fondo o de la Formiguera on aparquem.Aproximació: Agafem un sender que surt de l'extrem de l'aparcament.3 min Agafem un trencall a l'esquerra i travessem el barranc (de vegades porta aigua). Seguim per l'altre vessant ara amb el sender més evident.10 min Després d'un fort tirapits arribem a la via del tren que travessem.13 min  Voregem la paret i anem a cercar el començament de la via que està a tocar de la via Normal. Marcat Esperó de la paret per on pujarem. Damunt es veuen tres o quatre parabolts. Coordenades UTM: 31T x=320619  y=4637983VIES DE LA FORMIGUERA DEL BLOC:Via CATEFER, via el Niño de los Peines, via Martinetti, via del Pep, via Normal, via Normal amb sortida directa, variant Indecisa, via Memòria Selectiva, via dels Jesusos o Savina Wall, Via del Barbes, Via la Colà, via Aberroncho, via de los ChichosPer obtenir el track:Powered by Wikiloc Vídeo:

Via Normal i Flanagan al Cilindre o Cabrit.

Hem intentat escalar la Normal però hem estat tant sapastres que a la segona tirada ens hem enredat i en comptes de seguir el flanqueig a la dreta, hem pujat pels dos parabolts...

La primera Rogaine de l'any al sac

The Wild Boar Rogaining a Senan 3-53-13   13 km.   17-51 x km.  458 metres de desnivell positiu 86 punts en 15 fites 12èns. de 17 equip...

Via Normal - Flanagan al Cilindre o El Cabrit.

Per acomiadar les tardes d'escalada d'estiu despres de treballar fem aquesta autentica via històrica al cor de Montserrat (Ecos).Fem aproximació per la drecera del...

La meva primera milla

Milla urbana barri Covadonga, 30ª edició 1,5 km. 8-35 5-50 x km. 4 metres de desnivell positiu No acostumo a participar en curses tan curtes, però aquesta milla fa...

Via Normal al Gerro

Com a pla C ens em fartat de fer vietes maques per aquesta zona , molt recomanable la Pam a pam adictes ...com no dels Germans Masó. Al rapelar ens fixem en la...

Via Normal al Frare de Baix.

Segons la icònica guia d'en Picazín es tracta de la via de IV grau més bonica de tot Montserrat. Cardeu-li cas i aneu-la a fer que si el gurú de l'escalada...

Via Normal al Rave.

En el moment de la obertura fou una via avanguardista, el balmat de la segona tirada fou un repte tècnic de primer ordre. De mica en mica aquest tram s'anà omplint de ferro i...

Via normal al cavall

DISSABTE, 25 DE MARÇ DE 2023Fa unes setmanes en un dels esmorzars de forquilla que fem la colla d'escaladors d'Olesa i Esparreguera va venir l'Antonio amb qui hem...

Via Normal al Trencabarrals.

Després de vint anys cardant el pena per Sant Benet i els Gorros finalment s'han alineat els astres i ens hem anat a arrossegar a aquest monòlit tant ben parit. Ens ha semblat...

Illes Gregues. Primera part: Míkonos i Naxos.

Després de la sortida a l'Aneto (3404 mts.) des de la porta de casa amb bicicleta, ens hem agafat uns dies de vacances i platja amb la Irene. Hem marxat a les Illes Gregues,...

La Normal al Roc de la Bala.

Fa molts anys, vaig anar d'excursió per aquests cap de serrat de la Móra Comdal i vaig veure alguna coseta a la cara sud del Roc de la Bala. Des de llavors, sempre he tingut...

Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar...

Via Pany o Normal (45 m. V+) al Dit (Montserrat)

Magnífic itinerari obert un llunyà 6 de juliol de 1941 per la cordada Jordi Panyella Pany, Maria Antònia Simó i Jorge Ferrera, el qual recorre l'arrogant aresta nord del Dit...

Via Normal al Queixal Corcat.Els Emprius.

Aquests dies de poca llum i ventades importants,ens anem a perdrens una estoneta per aquets paratges d,ensomni. I es que s,ha d, aprofitar donades les restriccions.El nostre...

La Normal a la Paret Formiguera

Tots els que llegiu aquestes paraules ja coneixeu el poder de desconnexió que té l'escalada i, avui, en un dia perfecte a la Normal de la Paret Formiguera, un nou fitxatge en...

La imponent primera agulla de santa anna

Hi ha agulles que imposen. La Primera agulla de Santa Anna és una d'aquestes. Feia temps que me la mirava i remirava. Està ple de vies d'esportiva però no arriben al cim i...

La Primera Central Telefònica Automàtica de l’Estat. Balaguer.

SerradelMontsec.cat - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa Natura 2000 Serres...

Via normal a L' Agulla del Vidre. Sot del Torn

Després de fer un intent a la Cinglera del Follo i no poder baixar en Rapel a causa del desbroçament que han malmes el bosc i l'accés a la instal·lació. Fem un pla B i...

Ara m'he Cagat a la Roca Alta.

Amb aquest bo que fa encara ve de gust aprofitar les vessants assoleïades del Montsec. Així que avui he anar a la Roca Alta de Vilanova de Meià a fer una via amb zero...

MONTREBEI.AGULLA MARCEL MIRÓ. via NORMAL V

A Mi m`hagues agradat obrir-te un viot que es el que et mereixes MARCEL,però has marxat en un moment en que no tinc salud per fer-ho.Si algun dia vaig ser feliç de jove,va ser...

Via Normal a la Momieta.

Ens ha semblat una perla de l'escalada montserratina, tot una lliçó d'audàcia i valor de la generació de la postguerra.Un flanqueig per una providencial vira mena a la...