Serra del Picancel: Salga Aguda - Gira-sols- ferrata al Perris i Serrat del Migdia (circular)

Serrat del Migdia amb la ruta que vàrem ferPer començar aquesta ruta a la Serra del Picancel haurem de dirigir-nos al poble de Vilana, potser abans, però comprarem unes coques de vidre d'aquelles tan bones i un cop això fet, agafarem la carretera que va de Berga cap a Ripoll i aproximadament a uns 2 km, prenem a la dreta un desviament molt tancat (haurem de fer el gir una mica més endavant) per anar a aparcar al costat del pont del Climent.Ahir va estar plovent per aquest sector i com preveiem, la cosa estarà molt mullada i relliscosa, esperant que el sector de la carena de conglomerat avui amb el bon sol ja estigui més sec, si no serà un verdader problema perquè allà sí que una relliscada seria un verdader contratemps.Comencem amb una forta pujada que no ens deixa fer pair els esmorzars que els tenim al coll, a part d'això el camí està tan relliscós que més d'un es fot alguna patacada, a part d'això les sabatilles les tenim ja plenes de fang. Els boscos plens d'arbres tots coberts de molsa molla, recorden ben bé una selva tropical, bé les que hem vist en documentals a la tele. Arribem després d'una bona suada a la Portella, aquí ja començarem a fer tota la carena, que verdaderament sembla com si estiguéssim a Montserrat. Cal dir que la ruta l'hem de seguir ben bé segons les indicacions del gps, ja que tenim punts que sembla que no tinguin sortida, tan sols estimballs i caldrà doncs assegurar anar a buscar ben bé els passos que hi ha amb equipament de cables.Primer pujarem al Salga Aguda, i després baixarem cap al Collet del Tell per una aresta de còdols, sort que estan secs!.Seguirem cap al següent cim el Gira-sols, aquí cal parar atenció en la baixada, cable una mica amagat i a on encara no toca el sol, hem de vigilar per no patinar i anar a petar al bar de Vilada. Anem carenejant amb alguna petita grimpada sense més ni més, fins a arribar a un punt que hem de pujar per una bona rampa i per adherència i molt bones preses de mans de còdols anem pujant, aquí també caldrà anar amb atenció encara que és fàcil (sort que està sec) una petita pessigada de mosquit et faria anar a la caseta de sortida. De mica en mica anem fent. Quan anem per bosc la cosa és més de patinatge artístic, em sembla que tots ens varem fotrà algunes relliscades, sort dels petits arbres per poder-nos aguantar per no anar més avall.Arribem al Collet del Pic de Peris, aquí ens posem els equips i comencem la petita ferrada ( 25 m ,fàcil), on cop dalt del cim ja podem veure l'últim objectiu el Serrat del Migdia. Baixarem primer, amb les clàssiques relliscades i tornarem a pujar per anar a buscar un petit collet, ja per terreny més fàcil, assolirem el cim. De baixada tornarem al coll i baixarem per al bonic Torrentfred, que un cop l'haurem creuat una estona més avall i suposant que ja no hi han més pujades, trobarem el Camí del Trencacames, tot dit d'aquest camí!. Un cop superades les últimes rampes ja tan sols ens queda la darrera baixada per arribar de nou al Pont del Climent i al cotxe.Una gran circular per un terreny espectacular que recorda a Montserrat, però amb uns boscos i torrents ben humits i tancats a la llum del sol. Bé sí, millor no fer-ho si ha plogut, per no tenir aquell punt afegit de més de risc. Vilada al fonsprimer passamà fàcilal fons el Salga Aguda i l'aresta de baixadaarribant a Gira-solsbaixada de cables del Gira-solsal lloro!!!, molt humittram del tobogan, fàcil però em comptahttps://www.wikiloc.com/via-ferrata-trails/serra-picancel-en-circular-salga-aguda-gira-sols-perris-ferrata-serrat-del-migdia-147417075

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

Via pirates del migdia a tivissa

DIMECRES, 07 DE FEBRER Aquesta setmana li deixo al Lluís escollir la zona d'escalada i sense dubtar-ho proposa anar a Tarragona. Ara em toca a mi triar que fer. El...

La porta dels somnis al serrat dels monjos

DISSABTE, 13 DE GENER Aquesta setmana per imperatiu familiar em toca sortir el dissabte i donat que les temperatures encara son baixes, escollim quedar-nos per la zona,...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via privilegi al serrat dels monjos

DIUMENGE, 07 DE GENER Avui s'acaben les Festes, però encara tinc les darreres comandes a servir com a “Patge Reial”, per tant avui tan sols puc fer una matinal....

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

L'Alta Fidelitat al Serrat dels Monjos.

Poques vies, que valguin la pena, em queden per fer al Serrat dels Monjos a Montserrat. Avui, després d'uns anyets de no anar-hi, hem repetit l'Alta Fidelitat: una vieta molt...

Descenso antigua ferrata vía láctea

Rápeles antigua vía Láctea en Montserrat Nos juntamos de nuevo para una de esas actividades que tanto nos gustan en Montserrat, actividades de coleccionistas, son aquellas...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Les Càrcoles. Serra de Tivissa. 100 cims

juny de 2023Una nova i interessant sortida de descoberta i de proximitat. Aquesta vegada us suggereixo apropar-nos a la Serra de Tivissa. Concretament al seu extrem més...