Via del jaumet al sòcol del mont roig

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRE Sortim de casa amb l' intenció d'anar a escalar a la Paret del Doll però arribem al Coll de la Font llonga i en el camí trobem la barrera tancada i encara amb el paper de batuda que segueix allà tot i haver passat quasi un mes. Però aquesta vegada ens aturem per esmorzar i mirem el plafó que hi ha al costat. Les instruccions son clares !!! a partir d' aquí no es pot circular amb cotxe i cal caminar la resta de pista forestal, (axó vol dir caminar uns vint minuts més), que tindrem que preveure la propera vegada que anem a escalar al Doll. Com que la via que voliem fer es la que te l'aproximació més llarga decidim deixar-ho per l'estiu proper quan s'aixequin les restriccions i el dia sigui més llarg. Canvi d'objectiu !!!. Aquesta vegada en lloc d'anar a Terradets decidim tornar enrere i quedar-nos al Sòcol del Mont Roig, concretament a la via del Jaumet que el Lluis no ha fet i te poca aproximació. La presencia de la xarxa metal·lica ha canviat molt la primera tirada però no hi podem fer res . La primera tirada es potent, per sort molt ben assegurada que hem pogut superar amb algun A0, en el primer tram, després la dificultat baixa i es deixa fer be. Tan sols al arribar a l'altura de la xarxa metàl·lica trobarem alguns espàrrecs de parabolt sense plaqueta que desllueixen el recorregut, però els parabolts de la via segueixen sent -hi just a la dreta del muntatge. Hem trobat tretze parabolts i un pont de roca. La segona tirada es bàsicament un canvi de reunió per arribar a peus del següent esperó, sense assegurances, La tercera tirada s'enfila per l'esperó amb roca que no sembla gaire bona , però que esta sanejada, trobarem tres parabolts. La quarta tirada segueix l'esperó primer per un petit desplom fàcilment evitable per l'esquerra i seguint la resta pel fil d'aquest fins arribar darrera uns arbres on trobarem la reunió. A la tirada hi ha quatre parabolts i un pitó La cinquena tirada comença per un diedre molt bonic i tan sols veurem un parabolt, però superat aquest veurem una placa molt lliça que caldra superar. En aquest tram trobarem dos parabolts més. La reunió esta darrera uns arbres, sota un petit mur. La sisena tirada supera el mur en un tram força vertical i protegit per dos parabolts, després caldrà anar a l'esquerra per progressar per l'esperó i creuar la feixa que ens deixa sota un encastament característic. Just al peu de l'encastament trobarem un fissurer que es la reunió. La setena tirada , l'encastament, es molt incomode per entrar-hi i tan sols hi ha un pitó de protecció, la tirada es curta i millor fer-la sense motxilla. Nosaltres hem fet reunió improvisada just sobre l'encastament per protegir millor al company. Després de creuar una feixa arribem a peus de la “torre” , una agulla que cal superar en un recorregut força difícil i a protegir, perquè tan sols hi ha un pitó. Nosaltres mirant el material que portem (flotants), no ens veiem amb capacitat de fer-ho i decidim pujar per l'esquerra entre la paret i l'agulla per una tirada sense proteccions que pertany a la via “Alpinistes de seca” i quasi a l'altura de la seva reunió flanquejar a la dreta per anar a cercar la reunió que correspon a la nostra via, surt una tirada de cinquè superior a protegir, axó si un xic bruta. Ara tan sols ens queda la darrera tirada protegida per un parabolt i un arbre llaçat i ja som dalt. Per baixar escollim anar a ponent i baixar pel rapel que hi ha instal·lat i que ens deixa sobre l'aparcament on tenim el cotxe. De baixada, tots els bars on acostumem a fer la cervesa estan tancats i acabem fent-ho al Bruc on encara trobem companys fent la sobretaula de dinar. J. ESTRUCH DADES DE LA VIA NOM................................................... Del Jaumet APERTURISTES .............................. E. Martinez, R. Martinez, M. Solis COMPANY DE CORDA.................... Lluis Gabernet MATERIAL ....................................... 12 cintes, Joc de Camalots (mitjans repetits)...

Via Diedre Central al Sòcol del Montroig.

En Parce tot sol i en tres atacs obre aquesta via tota ella tipus "sendero limite" al Sòcol del Montroig.No en trobarem cap ferro homologat si no es perquè...

Nova via. Diedre Central al Sòcol del Montroig.

Després de la bonica pluja d'aquest cap de setmana i que ho ha deixat tot nevat per sobre de 1200m. calia buscar una paret a cotes més baixes i llavors s'ha m'ha encès la...

Indis de Ponent al Sòcol del Montroig.

El sol de Desembre sempre fa el ronso i li costa de sortir, però mica en mica ho va fent. Com de mica en mica, també vaig repetint vies al Sòcol del Montroig, avui, la ja...

Via del Diluvi al Sócol del Montroig.

El penúltim llarg és molt ben parit i la primera tirada també és bona, a la resta de la via s'alternen trams xulos amb els rostolls i caminades de rigor. De molt bon...

Via CHARLYE 10. SÒCOL DE NARIEDA.

25/10/23. Teníem varies opcions i ens decidim per anar al Sòcol de Narieda a fer la nova via equipada. L'Agustí i el Juli què no ha escalant en aquest racó fan les vies...

Coll Roig - Bauma de les Gralles - 14/09/2023

Tornem a Coll Roig per anar a la cara sud oest, doncs tenim la via de la Bauma de les Gralles pendent.La nostra ressenyaEntrarem de flanqueig i en el segon parabolt faig un pas...

Ascensió al Mont Bégo (2.872 m)

Avui, en el tercer dia d'estada al Mercantour, hem fet l'ascensió al Mont Bégo, un dels cims més característics d'aquest parc nacional ubicat en els Alps...

Via BROWNIE. SÒCOL NARIEDA.

5/09/23. El Miquel Garrell hem va passar la Ressenya de la nova via oberta al Sòcol de la Roca Narieda. Un cop publicada ja s'ha repetit força vegades, avui hi anem amb la...

Ripollès - Coll Roig - Via K

Avui amb l'Arseni i en Ferran hem quedat per anar a Coll Roig, teníem una via escollida, però un cop al peu he vist que encara no estava prou recuperat, així que,...

Alpinisme de Secà al Sòcol del Montroig.

Setmana de carnaval però que amb aquests dies tant bons que fa no podem deixar escapar l'oportunitat de fer una escaladeta abans de l'anunciat canvi de temps i, abans de la...

El jardin de keleden + socol coll de porta

DIUMENGE, 29 DE GENER DE 2023Les temperatures per aquest diumenge segueixen baixes, però les ganes d'escalar poden més que el fred i quedem amb la colla de Vilafranca...

Via DIAMANT. SÒCOL COLL DE PORTA. MONT-ROIG.

30/11/22. Després de fer la via del Lluís, com encara hi ha temps, anem a la via Diamant al Sòcol del coll de Porta, que el Ramir i el Felip no han fet i que en tinc bon...

Petita Àneu al Sòcol del Montroig.

Després de la necessària i sempre minsa pluja d'ahir, busquem el sol i la roca seca a la bonica Petita Àneu al sòcol del Montroig. Aquest com sí, en un dia ben assoleïat,...

Maruja Clean, 6b (165 m), Sòcol del Mont-Roig

El duet Montse/Emili continuen treballant i té a tota la padrinada a rebufo, sense donar l'abast. A la darrera sessió de control de lo Gall es va proposar crear un crowfunding...

Bassal Roig de Moià

Per anar al Bassal Roig, us caldrà  que sortiu de Moià per la Carretera N- 141c direcció Manresa, la deixareu aviat tot anant per la dreta per una bona pista que porta a...

Via DEL DILUVI. SÒCOL DEL MONT-ROIG.

27/09/22. La via Del Diluvi, és una nova via oberta al sòcol del Mont-Roig. Una via pràcticament des-equipada, amb una dificultat de V+ a equipar amb 7 llargs de corda. Via...

Volta al llac de Mont Cenis

var Latitud_sortida = 45.214035; var Longitud_sortida = 6.966750; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Al Roc Roig de Guils en BTT

Distància: 31 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat tècnica: mitjana.Punt de sortida: Saneja.Durada total: 4.30 h. Comencem des de Saneja evitant les complicacions...