El vol de l'alijoruc, 6b (30 m), Sòcol del Mont-Roig, Sector Solàrium

I com no podia ser d'una altra manera, acomiadem l'any al Solàrium. Fent friki? Doncs no. Buscant-nos la vida i traient el pols a velles obertures.  Tot i els temps que corren de desequipament sense fre, no ens ha calgut treure res. Aquesta línia roman intacta. El primer pitó ja va avisar als equipadors d'esportiva que per aquí hi havia alguna cosa. També s'ha de dir que la línia no oferia gran atractiu friki -un inici trencat i una fissura no massa compacta- segurament la van mantenir "verge".  No va passar el mateix amb la seva veïna "Gurú", que tot i tenir uns quants pitons emplaçats, la seva bonica línia la va condemnar al frikisme per a tota la seva eternitat -o no, ja veurem-.Mentre Ari i Edu estan fotent-li a la Gurú, amb Pepe ens hi posem a l'alijoruc. Potent inici que en els graus actuals i de la zona es quedaria en 6b. El protegeix un pitó que obliga el seu xapatge. Si no protegeixes abans (no és trivial) et jugues esquenada, rebot i baixada al camí d'aproximació. No serà bona forma de començar l'any.  La resta és més tranquil·la, amb una fissura de bon protegir i una arribada a la role amb un parell de ponts de roca podrits. Edu en canvia un.La gallada us desitja que tingueu un bon any i, sobretot, molta pau, amor, tranquil·litat i paciència que el món s'acaba aviat. Au, besitos.Ressenya Cal GallPepito embolicatMaterial:  àliens, tòtems, Cams #2 i #3 Lo Xist

Via Diedre Central al Sòcol del Montroig.

En Parce tot sol i en tres atacs obre aquesta via tota ella tipus "sendero limite" al Sòcol del Montroig.No en trobarem cap ferro homologat si no es perquè...

Nova via. Diedre Central al Sòcol del Montroig.

Després de la bonica pluja d'aquest cap de setmana i que ho ha deixat tot nevat per sobre de 1200m. calia buscar una paret a cotes més baixes i llavors s'ha m'ha encès la...

Primera esquiada per el sector de Porté

Aquesta darrera setmana ha deixat el Pirineu Oriental de color blanquet, això ha fet que passi a tenir una imatge més bonica i d'hivern, però no tot és tirar coets!,...

Aresta de l'Isard. Sector trad

Roger ens fa arribar una foto amb 4 ratlles amb unes curtes vies que desconeixem. Sembla que la major part obertes per J. Marmolejo i una línia de Juan Gutiérrez (El lado...

Indis de Ponent al Sòcol del Montroig.

El sol de Desembre sempre fa el ronso i li costa de sortir, però mica en mica ho va fent. Com de mica en mica, també vaig repetint vies al Sòcol del Montroig, avui, la ja...

Via del Diluvi al Sócol del Montroig.

El penúltim llarg és molt ben parit i la primera tirada també és bona, a la resta de la via s'alternen trams xulos amb els rostolls i caminades de rigor. De molt bon...

Via del jaumet al sòcol del mont roig

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRE Sortim de casa amb l' intenció d'anar a escalar a la Paret del Doll però arribem al Coll de la Font llonga i en el camí trobem la barrera...

Cingles de vallcebre- sector la matella

DIUMENGE, 05 DE NOVEMBRE Avui sortim de casa amb un condicionant clar, fugir del vent de Ponent, i segons la meteo sembla que al interior seran mes fluixes les ventades...

Via CHARLYE 10. SÒCOL DE NARIEDA.

25/10/23. Teníem varies opcions i ens decidim per anar al Sòcol de Narieda a fer la nova via equipada. L'Agustí i el Juli què no ha escalant en aquest racó fan les vies...

Via BROWNIE. SÒCOL NARIEDA.

5/09/23. El Miquel Garrell hem va passar la Ressenya de la nova via oberta al Sòcol de la Roca Narieda. Un cop publicada ja s'ha repetit força vegades, avui hi anem amb la...

Descobrint un sector . " Can Placa"

Aquest és un sector de vies esportives d'una sola tirada i que en Xavi ja m'hi havia apropat fa uns mesos, la pluja ens va fer marxar i aquesta vegada, malgrat que la...

Coll roig, sector sud-oest

DIUMENGE, 12 DE MARÇ DE 2023Aquest diumenge no teniem pensat anar a Coll Roig, però donat que finalment serem sis companys, deixem els nostres objectius per a una altre...

Tastant el sector de la torre de guaita

DIMECRES, 08 DE MARÇ DE 2023Per aquest dimecres he quedat de sortir amb el Lluis i tot i que ja vaig baixar a Rasquera el dissabte passat, ell te ganes de coneixer la...

Alpinisme de Secà al Sòcol del Montroig.

Setmana de carnaval però que amb aquests dies tant bons que fa no podem deixar escapar l'oportunitat de fer una escaladeta abans de l'anunciat canvi de temps i, abans de la...

El jardin de keleden + socol coll de porta

DIUMENGE, 29 DE GENER DE 2023Les temperatures per aquest diumenge segueixen baixes, però les ganes d'escalar poden més que el fred i quedem amb la colla de Vilafranca...