Avenc d'en roca

Situat a les Muntanyes d'Ordal, aquest avenc ens ha sorprès gratament, en particular la gran sala inicial de grans proporcions i en la que mitjançant dos ràpels, ens permet baixar fins a la seva base situada a la cota -33,50. Aquests dos ràpels són verticals però, no volats la qual cosa sempre és un aspecte que redueix la seva dificultat i el fa més accessible a persones com ara jo que no hi estem acostumats. Els grans vols de fet no comporten problemes a la baixada, però la remuntada que posteriorment ens tocarà superar, fa respecte, almenys a mi, sobretot quan en un ambient àmpli i fosc comences a fer suaus giragonses que et fan perdre el sentit de la posició, però bé aquest no és el cas a l'Avenc d'en Roca. Un cop a la base tenim encara l'opció de baixar dos pous més, un d'ells ens a situa a la cota -46 i que el podríem desgrimpar sense fer us de material però qué donat que la roca rellisca molt aconsello fer ús d'una corda de suport. L'altre pou porta a la cota -56, màxima profunditat de l'avenc, pel seu descens ens cal material de descens i ascens per superar els petits pous i algunes estretors. Un curt pou inicial ens porta a l'inici d'un estretament vertical que ens deixa a una característica sala amb una columna central, d'aquest punt una curta desgrimpada final ens deixa a la cota -56. Tot l'avenc està molt ben equipat.Per accedir a la cavitat prendrem com a referència l'àrea de servei del Port d'Ordal, just abans d'entrar a l'àrea de servei, en una rotonda, cal anar direcció  a "les pedreres", seguint per aquesta carretera aviat arribem a una bifurcació on deixem a l'esquerra una carretera tallada al trànsit, continuem i als pocs metres trobarem a la nostra dreta l'inici d'una pista que ens cal prendre. Aquest pista inicialment està en  bon estat, pero a mesura que avancem acaba essent apte només què per a vehicles tot terreny i si no és el nostre cas ens tocarà fer una caminada per pista fins que arribant a una zona planera ensopeguem a la nostra dreta amb l'inici del sender (fita) que de baixada i per dins d'ambient dens de bosc ens porta al llarg d'uns cinc-cents metres fins a la boca de l'avenc. El tram de pista de la carretera fins a l'inici del sender és d'una mica menys de dos quilòmetres.          VÍDEO                 FOTOS                   TRACK                  MAPA                  TOPO

Tàrrega a la Roca dels Arcs

La via Tàrrega puja per la zona més tumbada de la Roca dels Arcs, si és que aquesta gran paret en té cap, de zona tumbada... El què si que és, és una escalada molt...

Tarzan a la Roca Llarga de Mu.

Avui el dia prestava per exprimir-lo al màxim, i realment ho he fet, però no escalant. Així que he tornat a fer una d'aquelles vies que ni de lluny et treuen de la zona de...

Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 10 D'ABRIL Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on...

Avenc d'en Pasant

Avui hem iniciat la temporada de sortides de tarda. Aquestes sortides, que realitzem quan el dia és prou llarg per fer una activitat a la tarda, són normalment...

Diumenge 14/04/24 Roca de Naireda (Berguedà)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat Lloc de trobada: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes / ...

Via navarro a la roca dels arcs

DISSABTE, 23 DE MARÇ Amb la família volem marxar uns dies de vacances i per no trobar molta gent ho farem els primers dies de Setmana Santa i tornarem quan el gruix de...

Via paral·laxi a la roca dels arcs

DIUMENGE, 17 DE MARÇ Hi ha temporades que no ens apropem a aquesta meravellosa paret que tants records em porta i d'altres que aprofitant una visita es desperta la...

El rey del kanto a la roca dels arcs

DIMECRES, 13 DE MARÇ Aquest dimecres, proposo a la colla anar a Vilanova de Meià, més concretament a la Roca dels Arcs per fer una de les darreres obertures que han...

SAME a la Roca dels Arcs.

Ja se sap que en aquest pany de paret no hi trobem les vies més agraïdes de Vilanova i aquesta no n'és pas l'excepció: trams verticals seguits del corresponent rostoll. No...

Matinal a la roca de les onze hores

DIMECRES, 28 DE FEBRER Aquest dimecres som tres i proposo anar a Sant llorens del Munt ara que ja tenim la B-40 enllestida en el tram fins Terrassa. Fa molt temps que no...

Pigmeos a la roca de les baumes

DIUMENGE, 25 DE FEBRER Tot i tenir-ho ben a prop, la regió de Frares la tenim força oblidada, però aquest diumenge amb la previsió de temps que tenim ha estat el...

El Rey del Kanto a la Roca dels Arcs.

Un nom ben escaient per a qualsevol via de la Roca dels Arcs, hi trobarem tres trams on hi regnen els bons agafadors però també hi ha lloc per les Repúbliques...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Crustipànic, roca dels Ports

Los esquimales reconocen cerca de 30 tonalidades de blanco, desde el pálido azul del hielo hasta el blanco inmaculado de la nieve recién caída. En nuestro país, el...

Via de l'Aina a la Roca Llarga de Mu.

El carnaval s'acaba, les escalades tornen i els virus segueixen. I és que aquest any, quan agafes alguna d'aquestes pestes modernes, costa un ou recuperar-se'n (almenys a mi)....

El Rei del Kanto a la Roca dels Arcs.

I semblava que ja no es podien obrir més vies a la Roca dels Arcs a Vilanova de Meià i, últimament, no són pas poques les que hi han de noves. Avui hem repetit El Rei del...

Circular als Carcaixells d'en Dalmau

Avui anirem al Baix Empordà, al Massís de Cadiretes a la zona protegida dels Carcaixells d'en Dalmau. Ens trobem doncs en una zona molt peculiar a on afloren una seria...

Tots tenim un Mestre a la Roca Alta.

Hi ha dies de rauxa i dies de seny. Tot i el radiant dia d'avui, el costipat (i malastrugança) que arrossego no m'aconsellava que fos dia de rauxa i, certament, la proposta del...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Nostàlgics a la Roca dels Arcs.

La darrera proposta a la Roca dels Arcs que ha sabut escolar-se fins el cim esquivant la Tàrrega,la Buenas Vibraciones i potser alguna més. Si ens decantem per escalar aquesta...