Senda nova prop de Benissa,Tossal Aspre

La gent de Gata ha recuperat un vell sender que apropa més si cap encara Gata i Benissa.El sender comença prop de la zona de la Mallada Verda,concretament en passar l'encreuament que està molt prop de les cases del Soberano,ahí agafem el ramal recte en direcció a Gata-Lloma del Notari i just en passar un bosquet a mà esquerre vorem un sender ample molt net.Eixa senda va per un terreny un poc incòmode que millor fer-lo caminant almenys fins la baixada quan ja albires Gata ja que hi han moltes pedres en punta i les restes del desbrossat encara no estan massa compactes.La senda de baixada de ferradura que abans esmentava té bon desnivell on ja es por córrer i en un no res apareixes a una zona de cultiu de caçadors amb una vella caseta en runes.A continuació continues per un camí ben delimitat per pedres a les vores fins tocar asfalt inde seguida pel ramal de mà esquerra vas cap al Pou de les Comes per un tram molt corredor i ombrívol.En aplegar al Pou pots pujar cap al barranc de Borrell i en passar el Corral homònim pujar cap al cim de Serrellars i tornar cap a la Mallada Verda o si et ve de gust i vols allargar-la pots pujar pel barranc de Canela i pujada de Serrellars o per la pujada de la Cava-Covatelles que també et porta al cim de Serrellars per una intensa pujada.També abans de les cases del Soberano teniu l'opció de vore la finestreta de Gata i el barranc de la finestreta on gaudirem d'unes bones vistes de Gata i l'exorcista.Adéu, salut,bon camí i muntanya!

El tossal de les bruixes: perdent memòria

Mirant pel mapa del voltant de Sunyer (veure racons desconeguts i caminada popular) veig un tossal de les Bruixes. Es disparé el meu sentit de descoberta. Què amaga aquest...

Torre d’aigua nova de Sant Quirze del Vallès

Aquesta Torre d’aigua, està situada entre el carrer d’Egara i el carrer Noguera de Sant Quirze del Vallès. Diem la Torre Nova, perquè hi ha la vella mes al centre de la...

Descobrint una nova escola....... solius

DIMECRES, 21 DE JUNY DE 2023 La trucada del Lluis em posa sobre avis que s'acosta el dimecres i cal cercar un objectiu, cal mirar la meteo per veure opcions. Buscar ombra,...

La Sènia a prop de la Font d’en Rovira de Vilovi del Penedès

Per anar a la Sènia, cal deixar la carretera BV-2127 i agafar la pista que porta a Les Graus ( masia rural), a l’arribar a la altura i a la dreta dues cases, veureu a...

Gran manitú al tossal de balinyó

DIMECRES, 17 DE MAIG DE 2023 S'apropa el dimecres i començo a cercar possibles objectius per fer amb el Lluís, però el dimarts, s'apunta mes personal al grup i es veu...

Drac Queen al Tossal del Coscollet

Feia tant temps que no feia una via tant llarga i encara més temps que no anava al Tossal del Coscollet d'Oliana, que he de reconeixer que estava una mica nerviós. Al final,...

Via J.R. al Tossal de Sant Salvador. Camarasa

Dilluns 2 de gener de 2023Començarem l'any fent una escalada en un lloc nou i sembla ser, de dificultat bastant moderada. D'entrada, a primer cop d'ull, ens va costar una mica...

Avui coneixerem : La Font nova de can Mas de Piera

Per anar a la Font nova de can Mas, cal desviar-nos de la carretera B-224 tot abans d’arribar a Piera, per trencall de la dreta que porta a la Urbanització de can Mas. A poca...

En BTT a lo Tossal des d'Altron

Distància: 40 km.Desnivell: 1650 m.Durada total: 5.30 h.Dificultat tècnica: mitjana.Punt de sortida: Altron.Sortim des del poble d'Altron i remuntem per asfalt fins a Llessui...

Avui visitem : La Font nova del Molí d’en Xuncla de Sarrià de Ter

La Font nova del Molí d’en Xuncla està situada als afores del poble a pocs metres a llevant del Molí d’en Xuncla i a la llera esquerra de la riera del mateix nom....

Voltant el tossal de la nora

He pujat moltes vegades al turó de la Nora (entre Alcoletge i Vilanova de la Barca) però mai havia voltat el tossal. Avui he fet el tomb i m'he emportat l'agradable sorpresa...

Via Píxel al Tossal Rodó.

Te una primera tirada ben reeixida mentre que la resta discorre per ressalts que a criteri d'algun entès estan mal aprofitats, de manera que escalarem alguns trams...

Via nova ¿? al Molondro

Donen tempestes de tarda puntuals i anem a fer matinal ràpida a la paret del  Molondro dels Banys de Panticosa.La via es molt recent i encara no sabem el nom, no...

Via ROSTOLL al Tossal de la Feixa. Alt Urgell

Dissabte 28 de maig de 2022Poder la menys escalada de les vies més assequibles d'aquesta paret, és sense cap dubte, una aventura amb majúscules. No esperem una escalada...

Natura a prop de Barcelona

Aquest any 2022 començo un nou projecte. Un nou blog titulat Natura a prop de BarcelonaQuè trobaràs en aquest nou projecte?- La meva història personal- Els meus treballs del...

Via Píxel al Tossal Rodó.

Via de recent obertura i situada al extrem est del elegant Tossal Rodó que per una tarda de primavera ens ha omplert força. Aproximacio molt facil desde CanTobella,...

Esparreguera al Tossal Rodó.

La clàssica d'aquesta paret que a jutjar per les piades a la xarxa rep poques visites. Especulant sobre els motius d'aquest oblit em venen al cap l'incòmode pista d'accés, la...

Vent Pacà, nova via a Peña de Sin

Error, palabra que combinada con Escalada conduce a Desastre. Aquí quedó en anécdota y algo de vergüenza, que hubiera sido mucha de haber necesitado la...