A la Portella del Forn (Andorra)

**Aquest és un bonic i clàssic itinerari circular que queda amanit amb el trempat descens de la Costa de Fontfreda cap a la vall de Rialb. I en realitat força segur a les allaus amb entrades de nord ja que l'ascens a la Portella és força suau o protegit pels arbres i la baixada de la Costa mira al nord, malgrat aquí sempre haurem de parar compte a les acumulacions per vents laterals i el fort pendent (S3). Alternativament, des del coll a la base del Turó del Forn podrem seguir la carena arbrada fins a trobar una bona línia a les Canals de la Rabassa mes a l'oest. I si ho sabem estable, allargar-ho pujant el cim del Turó i fent el descens de la Costa des de dalt. En tot cas, del tot desaconsellable amb nevades recent de sud. La vessant NO de la Serrera amb la canal Cebollera, que l'any passat li va costar tant de quedar ben cobertaEl coll que salta a la Costa Freda a la base del Turó del Forn Sortim de l'aparcament de Sorteny i fem la ruta normal i popular d'ascens a la Portella. A la baixada deixarem la majoria de traces per saltar al coll que mena a la vall de Rialb ben evident, a un replà a l'oest del Turó del Forn. Des d'aquest, ens quedarà un descens franc i directa de 500m fins al fons de vall, que seguirem esquiant fins a l'aparcament resseguint el riu i el camí ben nevat entre els arbres en el seu bonic tram final.  De la Portella mirant al nord amb el Thoumasset ben destacable al centreEl gran nord que sembla amagar les millors neus.. i bones i netes traçades al descens de la Costa  de Fontfreda des del coll. Bones condicions de neu pols malgrat una mica treballada pel vent, que a la vessant sud i a cotes baixes ja començava a estar pesada. Al descens per la Costa de Fontfreda, molt bona, fins als genolls, només al tram més baix calia parar compte amb alguns rocs colgats per aquesta bona nevada tan benvinguda. El terreny en conjunt es veia prou estable. e Rialb amb la carena i cim del Turó del Forn al fons al centre després de les arbrades canals de la Rabassa ben esquiades a primer terme.Esquiadamoltbenfetaidesfeta a l'hora baixa quan el vent ja s'ha aturat, per acomiadar un 14 i arrencar un 15 que estigui ben ple de bones sortides de roca, i neu per tots!

Cara Est de la Portella Petita.

Nosaltres hem fet la Via del Ràpel apurant les últimes llums d'una tarda curta baixant d'agulles.La Normal també l'hem fet i només hi resta un espit un xic abans...

Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la...

Pou de la Plaça del Forn de Vulpellac de Forallac

Vulpellac és una entitat de població del municipi baix empordanès de Forallac. En la Plaça del Forn, hi ha adossada a la paret d’una casa el Pou. Aquest es de palanca,...

15 anys de... la Lapònia a la Portella Gran.

El anys següents a la seva obertura, la Lapònia al vessant oest de la Portella Gran de Montserrat, va convertir-se en una escalada ben freqüentada. Jo vaig fer la meva...

Bages a la Portella Petita.

Seguint els passos de Copitos de roca fem aquesta agulla de la cara oest de la Portella Petita. El primer llarg és difícil fer-lo totalment en lliure, per la dificultat i la...

La Portella del Pinell. El Port. 100 cims

5 de novembre de 2022 Interessant proposta per descobrir una part del Port poc freqüentada però no per aixó menys atractiva. Entre el Mas de Barberans i la Sénia...

Avui destaquem : La Font del Forn de Rajadell

La Font del Forn esta situada a 300m a l’E. del Mas de Forn, cal seguir el camí des del barri dels Molins al E. i que va a la Font del Forn. Amb diverses estructures de...

Arbres – Roures martinencs de la Font del Forn de Rajadell

Els Roures de la Font del Forn estan situats a 300m a l’E. del Mas de Forn, cal seguir el camí des del barri dels Molins al E. i que va a la Font del Forn. Arbreda de...

Bassa de La Portella d’Avinyó (Bages)

La Bassa de La Portella està a uns 100 metres al nord-est  de la gran masia en Avinyó. L’aigua que omple la Bassa prové del Torrent de La Portella. Té una longitud...

Cova de Sa Punta des Forn (Cova Inclinada)

Aprofitant un magnífic dia de primavera hem fet una petita excursió per vistar una cova situada arran de mar, a prop de la Cala Sant Vicent, a Eivissa....

Cova de sa Punta des Forn ( Eivissa).

Distancia recorrida: 3 km (01:15)Tiempo en movimiento: 00:52Altura Mínima: 0 mAltura Máxima: 12 mGanancia Altitud: 110 mPérdida Altitud: -109 mTiempo Ascenso: 00:53Tiempo...

Sols la via normal de la portella inferior

En baixar de l'agulla Sense nom veiem que encara tenim temps per fer alguna altra escalada i anem a veure l'aresta est. Miro els blogs que diuen: El col.leccionista...

Via Laponia a la Portella Gran

Aquesta via s'ha anat convertint en una classica: dificultat assequible,equipament generós, tirades xules i l'exotisme de l'entrada per l'avenc en tenen la culpa. Preveure un...

Coma del Forn i Ventolau, en travessia

Avui hem iniciat una intensa activitat de dos dies per la Vall de Cardós amb ascensió als dos cims principals de la zona, el Ventolau i el Mont-Roig, a més d'algun altre cim...

La Senda de los Ángeles a la Portella Superior

Aquesta via s'ha fet famosa amb el nom de la Senda de los Ángeles, però en realitat és una combinació de diferents vies obertes prèviament. Crec que el canvi de nom va ser...

El Puntal des Forn i el puig de ses Basses

Sa Paret des MorosEl punt d'inici d'aquesta ruta es situa en el Coll de sa Gramola (Km 106 de la carretera Ma-10) en el qual es troba un ample espai per deixar els...

Circular al Pic de la Coma del Forn (2685 m.)

Els altres cops que havíem pujat al Pic de la Coma del Forn hi havíem anat sempre per la ruta més curta i directa. Des de l'estació de Tavascan cap a l'estany de Mascarida i...

Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Integral Senda dels Àngels a la Portella Gran

Les Portelles, el pas d’entrada natural a la Regió d’Agulles. La via Integral Senda dels Àngels a la Portella gran és un recorregut que combina diverses vies:...

Crònica cursa la portella 2016

CRÒNICA CURSA LA PORTELLA 2016 - 2a Cursa del Circuit Camp de TarragonaDiumenge 20 Març, arriba la 2a cursa del circuit camp de Tarragona i aquest cop cap a serres del mestral...

GR11 (3) Refugi Forn de Calç - La Vajol

Tercera jornada de GR11 marcada per la forta calor, així que toca aixecar-se d'hora un altre cop i encarar la pujada cap al Coll de l'Auleda amb la fresqueta de les primeres...

GR11 (2) Llançà - Refugi Forn de Calç

El GR 11 deixa el mar enrere en aquesta etapa i posa rumb cap a la serra de l'Albera. La calor es fa notar ja de bon matí,o sigui que cal començar la ruta ben d'hora. El...

Vandellòs per la Portella

Vandellos from Txaeska on Vimeo. Era la tercera vegada que pujava al Corral del Pinxo pel Coll de les Portes i la Portella. La segona va ser ja fa aproximadament uns 10 anys i...

A la GAM de la Portella Petita (Montserrat)

**Aquest dia enfilem a veure la posta del sol i la sortida de la lluna plena des d'aquesta bonica agulla ben encarada a ponent, de tan fàcil accés, i fàcil escalada....

Campirme i Coma del Forn (Tavascan)

Distància:12 kmDesnivell: 1300 mDificultat: ME, S2Durada total: 4.30hPunt de sortida: Refugi Pleta del Prat (Tavascan)La recerca d'uns esquís de muntanya de lloguer ens duu a...

Coma del Forn (2701 m)

Tenim tot un cap de setmana de molt bon temps, anticiclònic de cap a peus. Avui volem fer una sortida suau perquè demà sortirem amb la família andorrana i ens apretaran...