Escalant per agulles. Portella Petita, Gep Llarg i agulla del Capdamunt.

Ressenya del Joan AsínRessenya de l'Eduard.Aquest dissabte el temps que preveien no era gaire segur i vàrem estar dubtant fins a darrera hora per decidir a on anar. Finalment ens vàrem decantar per anar a agulles, a on feia força temps que no hi escalàvem , i fer algunes vies curtes.Quan passàvem per sota la portella petita vam decidir començar per la clàssica aresta GAM, tots havíem escalat aquesta via però ens venia de gust repetir-la.El Pany i jo fem una cordada, i el Jordi i el Joanet una altre.Com sempre ens passa darrerament, vàrem trobar els passos claus de la via més difícils del que recordàvem...ens fem grans i no millorem pas el nostre grau.Mentre esperàvem que els companys acabessin la via vaig preparar el rapel i, un cop a peu de via, vaig pujar en top rope la via del rapel, un V/V+ mantingut i molt vertical en el qual algú hi ha tret la primera xapa.Un cop les dues cordades ens retrobem a peu de via els hi proposo anar a fer la via que puja a l'esquerra  de la normal del Gep Llarg. Es una via fàcil de 55m que es pot fer en dues tirades o com nosaltres en una de sola.Un cop a dalt desgrimpem per la cara nord i baixem uns metres pel camí per anar a parar al peu de l'agulla del Capdamunt. Un cop allí iniciem la via que puja directa fins a la R.1 de la via normal i continuem fins el cim per aquesta via.De nou rapalem i, mentre esperem als companys, el Pany i jo escalem l'aresta nord d'aquesta agulla, una via fàcil, amb molt bona roca, a on però només i trobarem un espit i un pont de roca.I així, un cop escalades 3 agulles i de fer 9 tirades, decidim donar per acabada la jornada d'escalada. En Pany a la segona tirada de la GAM de la portella petita.Arribant a la R.2.Escalant en top rope la via rapel de la portella petita mentre esperem als companys. El Pany i en Jordi escalant la via de l'esquerra al Gep Llarg.Intententant superar els pas difícil de la 1a. tirada de l'agulla del Capdamunt. En Pany a la segona tirada.E Joanet i el Jordi. En Pany a l'aresta nord de l'agulla del Capdamunt.

Cara Est de la Portella Petita.

Nosaltres hem fet la Via del Ràpel apurant les últimes llums d'una tarda curta baixant d'agulles.La Normal també l'hem fet i només hi resta un espit un xic abans...

Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la...

Una petita clàssica: L’Olla d’Ull de Ter

20 de juliol de 2023És aquesta una d’aquelles sortides per jugar amb la càmara fotogràfica i reviure les aventures viscudes en aquestes properes muntanyes i planejar...

15 anys de... la Lapònia a la Portella Gran.

El anys següents a la seva obertura, la Lapònia al vessant oest de la Portella Gran de Montserrat, va convertir-se en una escalada ben freqüentada. Jo vaig fer la meva...

Bages a la Portella Petita.

Seguint els passos de Copitos de roca fem aquesta agulla de la cara oest de la Portella Petita. El primer llarg és difícil fer-lo totalment en lliure, per la dificultat i la...

La Portella del Pinell. El Port. 100 cims

5 de novembre de 2022 Interessant proposta per descobrir una part del Port poc freqüentada però no per aixó menys atractiva. Entre el Mas de Barberans i la Sénia...

Mirador agulla de colobor: cadenes posades

Un nou projecte, equipar la pujada a l'agulla de Colobor, un mirador excepcional. Avui ens ho hem passat bestial muntant les cadenes que han de permetre pujar còmodament...

Pèlag Llarg de Vilobí del Penedès

El Pèlag Llarg està situat al tocar del carrer Pèlag de Vilobí del Penedès. Disposa d’una llargada aproximada de 70 metres. Si mirem l’aigua donat que esta en un lloc...

Bassa de La Portella d’Avinyó (Bages)

La Bassa de La Portella està a uns 100 metres al nord-est  de la gran masia en Avinyó. L’aigua que omple la Bassa prové del Torrent de La Portella. Té una longitud...

Cova Petita ( Artà )

Hora Inicio: 12:25 30 oct. 2021Hora Fin: 13:21 30 oct. 2021Distancia recorrida: 1,6 km (00:56)Tiempo en movimiento: 00:20Altura Mínima: -54 mAltura Máxima: 498 mGanancia...

La imponent primera agulla de santa anna

Hi ha agulles que imposen. La Primera agulla de Santa Anna és una d'aquestes. Feia temps que me la mirava i remirava. Està ple de vies d'esportiva però no arriben al cim i...