Serra de BUSA pel Cinglalt

Aquesta sortida circular explorarà els indrets coneguts de l'altiplà de la Serra de Busa, però ho farem resseguint el torrent o "rasa de la Valiella", als peus de la Serra de Bastets i els Llengots.Després enfilarem un corriol equipat (en Fèlix, un company de la sortida, comentava que formava part de la Ruta Caracremada) que ens ajudarà traspassar de la vessant Nord (Valiella) a la  Sud (Baga de Trasserra). Aquest camí o corriol equipat el trobarem localitzat en una zona transitable de la cresta del "Cinglalt".Mapa de la sortida.Deixarem el cotxe en un revolt de la carretera C-462  que va de Sant Llorenç de Moruny a Solsona. Sortirem de Sant Llorenç de Morunys i agafarem la carretera en direcció a Solsona, després de passar dos tunnels i un pont trobarem un aparcament a mà esquerra just on comença un revolt a la dreta.A l'hora acordada som tots al lloc indicat. Ja fa temps que no coincidiem en una sortida de muntanya (en festes, dinars i celebracions si!) i ens fa molta il·lusió de compartir aquesta.Aparcament.Xerrant, contents i animats enfilem la pista de Valiella en direcció al collet dels Llengots.Som en Fèlix, la Bego, la Carme, en Josep, la Victòria, en Joan, l'Anna i un servidor ..l'Andreu!Com ja comentava, i en torno a repetir, de camí a Busa ens trobarem amb una altísima i afilada paret rocallosa que ens barra els pas, un dels molts plecs arrodonits que caracterítzen la zona de Bastets i Llengots anomenat "el Cinglalt".Al costat del coll dels Llengots surt aquest camí o corriol equipat.Des del ben mig del collet podem veure el canvi de direcció que hem d'agafar, la senyal ens ajuda a localitzar el camí de pujada en direcció al Mas de Trasserres.Aquest camí equipat és sencill de fer, potser el tercer tram és un pèl més dret però jo consideraría en conjunt com un camí equipat de iniciació.El primer tram ens ajuda a superar aquest revolt rocallós gairabé sense caiguda.El tram consta de dues cordes i les dues lligades a branques o arbres propers.El segon tram, a continuació de l'anterior, també és curt i sense perill evident.La corda instal·lada ens ajuda flanquejar la pendent lateral, si la roca estigués mullada si que hauríem de parar atenció.En aquest tram també trobarem dues cordes de 9-10 mm de diàmetre, però incorpora un mallón i un parabolt per assegurar-la a la paret.Passat aquest dos primers trams haurem de grimpar per una dreta i tancada canal. Superarem la canal amb sencilles grimpades o potser, en algun moment donat, haurem de possar una mà a terra per ajudar-nos a pujar.Després de la canal trobarem aquest tercer tram, primer puja uns cinc metres per aquesta paret amb l'ajuda d'una corda nuada i dues grapes.Després de la pujada arribem a aquesta aèria lleixa o cornisa. La superarem amb l'ajuda d'una altra corda de 11 mm de diàmetre.Potser aquest tercer tram sería el més delicat, però tot i així no representa cap perill ..nosaltres els vam fer sense equipament!Un cop superada la cresta del "Cinglalt" baixarem per un corriol que passa per darrera de les runes del Mas de Trasserres.Ja som a la plana anomenada "Baga de Trasserra", amb una vista espectacular dels cingles de Busa.Des de Busa tenim aquesta vista del lloc que acabem de superar. En vermell l'itinerari que hem fet al "Cinglalt" pel camí equipat! Nosaltres teníem el cotxe aprop del Pantà de la Llosa del Cavall.Ja hem superat una de les parts desconegudes i molt atractives de l'excursió, ara enfilem camí en direcció a l'extrem de Llevant del Cingle de Busa.Recorrerem tota la cinglera per sota de la vessant Nord per anar a busca l'anomenat "Grau de Vilamala" que ens facilitarà d'incorporar-nos dalt de la Cresta.El camí serà sempre per zona obaga i sota un arbrat atapeït.En molts moments farem alguna parada per reorientar-nos o per gaudir de sorprenents vistes de l'entorn.Ja aprop del Grau hem de parar atenció de no passar de llarg.Fins aquí hem anat baixant molt ..ara toca remuntar uns 400 mts!En aquest punt fem mitja volta i resseguim la cinglera per dalt...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Les Càrcoles. Serra de Tivissa. 100 cims

juny de 2023Una nova i interessant sortida de descoberta i de proximitat. Aquesta vegada us suggereixo apropar-nos a la Serra de Tivissa. Concretament al seu extrem més...

La Serra de Tramuntana: Camí de S'Arxiduc

El Camí de S'Arxiduc es correspon amb una obra de pedra seca extraordinàriament ben treballada que l'arxiduc Lluís Salvador d'Àustria-Toscana (1847-1915) va manar...

Via urgell a la serra de canals

DIJOUS, 04 DE MAIG DE 2023 Fa un temps, en una de les meves recerques per la Xarxa cercant nous objectius vaig trobar la ressenya d'aquesta via i vaig guardar-la. Fa poc...

Rasquera. Serra de Cardó. Les Picòssies.

Fa uns quants dies que en Toni Alarcón em va fer arribar la ressenya de les vies que ha obert en aquesta zona i que darrerament han estat repetides per moltes cordades...

12/02/23 Terra Alta. Serra de cavalls

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...