Guillem arias, el meu guru: via nuria a la magdalena

Ja sé que no tots esteu d'acord amb l'afirmació que en Guillem Arias és el puto amo... però entendreu que els escaladors modestets com el que escriu aquest blog tenim en ell un guru al que seguim com kapo de la secta dels escaladors mantes. He fet moltes vies seves, però no havia fet la Núria a la Miranda de Santa Magdalena i avui m'he decidit anar-hi. És una via per portar a gent poc avesada o per iniciar al personal. És una via divertida per escalar encara que molts cops anem a quatre grapes. A més arribem al cim de la Miranda de Santa Magdalena, una de les millors atalaies de Montserrat. Així que a fruir. Per que vegeu la dificultat de la via he pujat tota l'estona amb les bambes als peus.Descripció de la via:Trobo un parabolt amb una mica de pintura groga. Hi ha alguna xapa descolorida i uns 4 metres més amunt la reunió d'inici de la via. Es pot fer perfectament amb una corda de 60 metres encara que si voleu fer tirades llargues nomes cal muntar reunió als números parells d'aquesta descripció. A totes les reunions hi ha 4 parabolts per si hi ha acumulació de cordades (quin detall) o per comoditat a l'hora d'agafar-te a la reunió.1a tirada (III - 30 metres - 7 parabolts): Pugem per una rampa tombada tota l'estona. Per la dreta puja la Directa a la Núria que pica més però queda pendent de fer. Nosaltres anem vorejant tota l'estona un mur més dret que ens queda a la dreta. Anem en diagonal.2a tirada (II - 27 metres - 4 parabolts): Hi ha trams que anem caminant buscant els parabolts. Sembla que anem a caçar bolets.3a tirada (III+ - 25 metres - 5 parabolts): El terreny ara no és tan aplanat i cal fixar-se una mica on posem el peu, puntualment. Les reunions busquen els llocs més planers per estar còmodament.4a tirada (III+ - 23 metres - 4 parabolts): Seguim la tònica anterior.5a tirada (III+ - 28 metres - 5 parabolts): Anem flanquejant a l'esquerra, pràcticament, caminant, fins tirar amunt per una canal. Ara es posa una mica més dret i tenim el pas més exigent de la via on hi ha dos parabolts ben propers per protegir el pas.6a tirada (III+ - 30 metres - 5 parabolts): Superem un ressalt, però després anem caminant amb el conglomerat menys consistent. En els darrers metres també hem de fer una petita tibada.Descens: Sortim al cim de la Miranda de Santa Magdalena i agafem el camí de baixada que va a buscar els gorros, ermita de Santa Magdalena i les Escales de Jacob. 14 min Sortim al camí de funicular a Sant Jeroni. Anem a la dreta.32 min Agafem un corriol que surt per l'esquerra poc evident però per un carrerany que cada cop és més trepitjat fins enllaçar amb el camí que baixa al Pla dels Ocells però aviat agafem el camí cap a l'ermita de Santa Anna. Seguim el camí al Monestir per les escales dels Pobres - Pas dels Francesos.47 min Monestir de Montserrat.Aproximació: Avui pugem amb el funicular, un dia és un dia, ara hem costa 8,20 euros (i això que estic federat que sinó, 9 euracos) només de pujada. Una altra vegada m'ho pensaré que sóc un bon català...Agafem el camí que surt al recte de l'estació del funicular.9 min Ermita de Sant Joan. Continuem 2 minuts per la pista de terra fins un revolt molt marcat. A l'esquerra puja el camí a l'ermita de sant Onofre i a les escales de Jacob, però nosaltres anem recte. Deixem a l'esquerra el camí que baixa al Clot de la Mònica.14 min. Portell entre la Miranda Xica i la Magdalena. Ara anem baixant per una canal costeruda.18 min Deixem la baixada. Una fita ens indica que hem de pujar amunt. sortim a la paret i l'anem resseguint uns 50 metres fins trobar l'inici de la via. Queda 4 metres damunt en la roca. Hi ha un parabolt groc a sota per indicar-nos el lloc. Abans hi ha un parabolt sense pintar. Coordenades UTM; 31T  x=402117  y=4604661FITXA TÈCNICA:Dificultat: III+Desnivell: 150 metresTemps d'aproximació: 18 minuts.Descens: 47 min.Grau d'exposició: BaixMaterial: 7 cintes i reunions.Via equipada Roca: Conglomerat de qualitat montserratina. Potser el darrer lloc no és tan...

Via Walt Disney a la Magdalena Inferior.

Una més de Gorros!per gaudir dels patatals típics de l'indret sempre que no ens faci res xapar espits que comencen a ser vellots. M'ha semblat que en algun moment...

La Salut - Santa Magdalena (532 m)

Dimecres 6 de desembre de 2023 (26 anys de maifemcim)Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.  Temps aproximat: 4 h (10,2 km) ...

Santa Magdalena de Cambrils

Fantàstica excursió a la població de Vallfogona de Ripollès amb la Carme Freixa. L'objectiu, arribar fins a Santa Magdalena de Cambrils.   Vallfogona de...

Avui coneixerem : La Font del Portal de Santa Magdalena de Berga

La Font del Portal de Santa Magdalena, esta situada en un dels costats del Portal del mateix nom de Berga. Actualment es una font relativament moderna, esta feta d’obra,...

La Magdalena Superior

MontserratMonestirGorros La Magdalena Superior 1Aproximació : Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena “El Pla de les...

Terra Lliure a la Magdalena Superior.

Jo he escalat molt poc per la zona de Gorros a Montserrat i encara no puc dir que m'he l'ha conegui, per això, avui hem anat a fer la Terra Lliure a la Magdalena Superior (el...

Via ACROMION. MAGDALENA SUPERIOR. MONTSERRAT.

18/12/22. Comencem la marató de trobades, aquest divendres fem el sopar al Centre Excursionista Àliga i quedem per una col·lectiva improvisada pel diumenge. Anem a Gorros i...

Escalades a la Magdalena Superior

Els dies 9 de juny i 9 de setembre vam fer dues escalades de categoria: la via 98 Octans i la Via del Simón que recorren les cares est i sud-est, respectivament, de la...

Pitu i Núria

29-06-2022 Montserrat Monestir Mirador de San Joan Via : Pitu i Núria Tenim la meitat del personal de baixa per la Covid, només quedem els dos més vells del grup...

El jardí (racó) del guillem (2): dels filòsofs

Començant el tram de VEn l'entrada anterior hem explicat la via 4.0 del Jardí/Racó del Guillem però la veritat se'ns va quedar curta així que vam decidir fer la via Dels...

El jardí (racó) del guillem (1): via 4.0

El Mestre Guillem Arias ha obert un nou sector d'escalada. Com es veu que no el deixen a Montserrat. Es diu el Racó del Guillem i està a Sant Llorenç de Morunys. La veritat...

Racó del Guillem

06-10-2021Racó del Guillem  Bones companyes i  companys. En aquesta ocasió em dirigeixo a vosaltres amb motiu de haver trobat un raconet fet  a  mida...

Via DEL GUILLEM al Tossal de la Feixa

Diumenge 19 de setembre de 2021Al Tossal de la Feixa hi podem trobar vies de diferent grau, equipació i exposició. La via DEL GUILLEM és la típica assegurada amb...

Olla de Núria des de Fontalba (2070 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Feia quasi un any que no sortia amb la Teresa al Pirineu a fer muntanya, l'última sortida va ser al Pic de Saint...