Floració 2022, 26 de febrer de 2022.Dissabte dia 26 vam anar a veure la floració a Flix. Encara no estava al 100% però vam poder gaudir d'una part florida. També com a remat final vam visitar un lloc d'art "campestre" que la veritat ens va sorprendre i molt. Una serie de figures fetes a ma, per Miquel, un artiste local. Vam poder gaudir de les seves explicacions.Els Senderistes vam ser:ÀngelsTereDolorsLluísAntonio O.Antonio P.ManelJoanEnric i La Juno.              Com la barca de Flix, no esta operativa, vam deixar els cotxes al Mas del Soc i vam començar la ruta pel Meandre interior.                      Comencem la pujada pel Pla D'ini i comença l'espectacle                          Estava el rec en marxa i així esàven els arbres..... I després vam anar a veure l'art "campestre" de Miquel:Una sortida molt bonica, distreta, diferent i sobretot amb bona companyia.Detalls de la ruta d'avui                 Ruta al Wikiloc : La Floració 2022

Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...

Cim pendent

Aquest cim no s'ha aconseguit encara,roman al calaix d'excursions pendents.

Avenc del Cataplanell

L'Avenc del Cataplanell, també anomenat Avenc de l'Obaga del Pou, es troba situat a prop de la població de Coll de Nargó. Té una fondària màxima de 63...

Torrent Fondo i Serrat dels Escolans

El Serrat dels Escolans és una cresta montserratina que separa les petites valls del Torrent Fondo i el Torrent dels Escolans. El seu recorregut no és...

La Creu de Santos

Ja fa uns anys, el gener de 2015, vam fer un itinerari excursionista per la Serra de Cardó, un llarg recorregut per la serra que passava per onze de les moltes...

Avenc de Castellsapera

L'Avenc de Castellsapera és una de les cavitats més clàssiques del massís de Sant Llorenç de Munt. Va ser explorada fa molts anys i és de les més...

Pics de l'Infern, Fresser i Bastiments

Ens hem despertat amb les primeres llums a la cabana de Tirapits. Ha estat una nit freda i amb vent però nosaltres veníem preparats i hem dormit força bé. A...

Cabana de Tirapits

L'activitat d'avui ha estat molt singular: hem pujat a dormir a la cabana de Tirapits, una cabana de pedra situada en un punt estratègic de la clàssica...

La Falconera i el Pujol de la Mata

Avui hem fet una sortida de tarda, un recorregut circular no gaire llarg, pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. L'objectiu principal era el Pujol...

Penya Telera

Un cartell de fusta envellida, amb la inscripció mig esborrada d’«Ibon de Piedrafita» retallada per les inclemències, s’encén amb una claror daurada quan el sol,...

Volem ser per caminar, i caminar per poder ser

El diari Levante - EMV ha tingut a bé de publicar-nos aquest article d'opinió, el 24 de setembre de 2024. La història i el llegat que ens ha deixat el GEMAS, el Grup...

Torrents de Balaguer i del Cavall

Quan pensava que ja havia recorregut totes les canals montserratines, vaig descobrir el Torrent del Balaguer i el Torrent del Cavall, dues canals equipades...

Cocó Fondo, Extremera i Carroveres

El Masís del Port és, per la seva complexa orografia, un lloc ideal per al barranquisme. Tot i que la majoria de barrancs són secs, hi ha grans recorreguts per les...

GR3: Viu de Llevata - Malpàs

Avui hem iniciat una nova temporada, la disetena, del grup de caminadors del GR. Com ja saben els seguidors del Blog, el projecte actual és el GR3, un camí de...

Via ferrada Roca de la Creu

Avui hem arribat al tercer dia d'activitats a la Vall de Ribes i hem completat aquesta estada a la vall recorrent la via ferrada de la Roca de la Creu. És una...

Ascensió al Puig de Dórria (2.547 m)

En el segon dia d'estada a terres del Ripollès hem fet una ascensió curta i fàcil: el Puig de Dórria des del refugi del Corral Blanc. En realitat volíem...

Cova de Rialb

Avui, amb els nens, hem començat les tradicionals colònies de setembre. En aquesta ocasió seran tres dies d'activitats, prenent com a base el refugi del...

Portells d'Infern i Rasa de Canalda

Avui hem anat al Solsonès per baixar un parell de barrancs a la zona de Canalda. Com en ocasions anteriors, hem aprofitat el llarg viatge viatge per fer una...

Salt de la Farga i Salt de l'Ós

Avui hem fet una nova jornada doble de barranquisme, dos barrancs curts per completar una matinal força interessant, aquesta vegada per terres del Bergadà i...

Pou de la Portella

Una vegada més hem visitat el Pou de la Portella, un curiós avenc situat a Montserrat, a la Regió d'Agulles, just a sota de la Portella Gran, una de les...

La llegenda d'Anayet i Arafita

El paisatge dels Pirineus és com un vell llibre obert, ple de pàgines antigues que parlen d'una història que sembla suspendre's en el temps. Les muntanyes s'alcen amb una...

Ascensió al Matagalls

Un cop més - i van onze - hem pujat al Matagalls. Aquesta vegada en un dia calorós d'agost i pel camí de Sant Marçal, travessant la magnífica fageda que...

Travessia dels Frares Encantats

La Travessia dels Frares Encantats és un camí equipat amb cordes fixes i ferralla diversa que recorre la part alta de la regió dels Frares Encantats, a...

Ascensió al Tuc d'Ermèr (2.433 m)

Començava a clarejar a la Vall de Toran quan ens ha sonat el despertador i ens hem posat en marxa. Ahir al vespre vam acampar en un partage solitari, al costat...

Acampada al Llac deth Potz

Hem vingut a la Vall d'Aran amb l'objectiu de fer una ascensió singular: el Tuc d'Ermèr. Es tracta d'una muntanya de poca altitud, poc més de 2.400 metres,...

Ascensió al Pic de Lurien (2.826 m)

El Lurien és un altre cim desconegut, un d'aquells cims poc freqüentats, lluny de la massificació que afecta el cims més clàssics dels Pirineus. La seva...

Cabana de Lurien

El Pic Lurien, Le Lurien, com l'anomenen els francesos, és un cim important situat a la zona del Portalet, molt a prop del Midi d'Ossau. La seva ascensió és...

Ascensió al Guins de l'Ase (2.959 m)

El Pic dels Guins de l'Ase és un d'aquells cims oblidats. Està situat molt a prop de la Pica d'Estats, a l'ombra del Sotllo, i li falten molt pocs metres per...

Refugi de Broate

En dues ocasions anteriors havíem intentat l'ascensió del Guins de l'Ase. El mal temps havia fraustrat els dos intents però aquesta vegada els pronòstics del...

Ascensió a Lo Tèsol (2.700 m) per la pala

Cada any, coincidint amb el final de temporada, el grup de caminadors del GR organitza una ascensió a un cim dels Pirineus. Aquest any hem triat Lo Tésol,...

Roca Regina, pel Torrent del Bosc

Aquest cap de setmana tenim programada l'ascensió a un cim amb el grup de caminadors del GR. És una activitat que fem cada any al final de temporada i que...

Riera d'Osor i Riera de Mas Clavé

Una doble sessió barranquista amb el descens de dos petits barrancs a Les Guilleries, a prop de Sant Hilari Sacalm. Els dos barrancs són curts i per això és...

L'Aneto, història d'una conquesta

Entre les altes serralades que conformen la frontera natural dels Pirineus, l'Aneto, coronat de neu perpètua, s'alça com el gegant més imponent, la cimera més noble i...

GR3: Adons - Viu de Llevata

Avui hem completat la segona etapa d'aquest cap de setmana senderista per terres de la Ribagorça amb una gran etapa, solitària i salvatge com les...

GR3: La Torre de Tamúrcia - Adons

Avui hem recorregut una gran etapa del GR3, superant la Serra de Sant Gervàs per un pas molt singular: el Pertús. És una etapa curta però intensa, per zones...

Baumes d'en Borrasser

Les Baumes d'en Borrasser són un sistema de cavitats que s'estenen per galeries i gateres format un petit laberint subterrani. Les baumes eren conegudes des de...

Montserrat, cims sense corda: Ecos (V)

Gran jornada montserratina per la Regió dels Ecos. Com saben els nostres seguidor, fa uns mesos es va publicar un llibre amb el títol: Montserrat, cims sense...

Ascensió al Puig Estela (2.013 m)

La Serra Cavallera és una carena que té el seu punt culminant en el Taga (2.040 m) i s'allarga entre les valls del Fresser i el Ter, des de Ribes de Fresser...

Torrent del Greixot

El Torrent del Greixot, també anomenat Riu de Cerdanyola, és un barranc curt i relativament fàcil, apte per a una matinal. Està situat al Berguedà,  a...

GR3: Pont d'Orrit - Torre de Tamúrcia

L'etapa d'avui del GR3 ha estat ben interessant. Ha estat un llarg recorregut per la zona coneguda com la Terreta, una subcomarca del Pallars situada a la vall...

Avui destaquem : La Font de can Quelet de Sobremunt

Per anar a La Font de can Quelet, cal agafar una pista que surt de la carretera BV. 4607, punt quilomètric 0’700 i seguir uns dos kilòmetres, que es desvia en direcció...