Turó de l’Home per la Sitja del Llop, Agudes, camí dels Pous de Glaç, Montseny

Dimarts 29 novembre 2022 Montseny (poble), Turó de l’Home per la Sitja del Llop, Agudes, Camí dels Pous de Glaç, Montseny (poble) . Distancia            17,7 km Desnivell  +     1.269  m  Guapa volteta pel Montseny  que comença fent la pujada al Turó de l’Home seguint la potent ruta de la Sitja del Llop. La Sitja del Llop és la cursa vertical que es desenvolupa en el Parc Natural del Montseny , pren el seu nom d'una gran pedra megalítica amb gravats que daten del neolític, que es va recuperarà d'una paret d'una antiga cabana de pastor situada al Pla de la Calma i que ara es troba al poble del Montseny. La ruta surt  del poble del Montseny (520 m sobre el nivell del mar) i en poc més de 6 kilòmetres guanya el sostre del parc, l'emblemàtic Turó de l'Home que es troba a 1.705 m d'altitud. En total 1.185 m positius,  per pistes i corriols. Però qui millor pot explicar les bondats d’aquesta directa al Turó de l’Home són els seus organitzadors, els mateixos que organitzen la Marató del Montseny.... ...... D'inici la cursa no presenta grans pujades, però si pendents  constants, és a la meitat de recorregut on el  corriol comença a tensar de veritat, arribats a aquest punt sabràs on t'has ficat, més si no has controlat les forces fins aquest moment, des d'aquest punt i fins arribar al cim, les mans als genolls i les dents estretes serà una constant, fins arribar a la meta, al vèrtex geodèsic del pic més alt del Parc, el "Turó de l'Home". Ni un sol tram pla, ni una sola baixada. T'atreveixes. Un cop al Turó nosaltres tornem a baixar al Coll de Sesbasses (carretera) per agafar la carena fins al cim de Les Agudes. La tornada al poble del Montseny la fem agafant el camí (corriol) que surt del mateix Coll de les Agudes i baixa passant pels Pous de Glaç, fins al Pla del Navall on enllacem de nou amb el camí de pujada de la Sitja del Llop que ara agafem en baixada fins al pobre del Montseny. Vam ser: Quico, Jan, Enric i Gabi Si voleu més informació tant de La Sitja del Llop com de la Marató  del Montseny podeu fer clic aquí. Si voleu veure com arribar a l’inici de la ruta a través de  GoogleMaps podeu fer clic aquí. Fem un bon menú al Restaurant Can Marc a Sant Estevede Palautordera (Santa Margarida). itinerari seguit Gràfica de la ruta amb distancies i desnivells Si voleu baixar el track, feu clic damunt l'etiqueta blanca de wikiloc Selfie ala sortida, encara molt tapats Primer la Sitja del Llop comença agafant pistes tranquiles, no et fiïs De seguida va tallant la pista agafant corriols més directes Sempre amunt, cap baixada Tiba tant que quant ens volem donar compta ja comencem a veure el Turó més a prop Pel GR-5.2 , tot amunt i sempre amunt  Bones vistes arribant al Coll de Sebasses Al Coll de Sesbasses, creuem la carretera i tirem recte amunt Últims metres al Turó Turó de l'Home 1.705,8 m, pic més alt del massís Del Turó seguim i agafem la carena fins a les Agudes...

Menorca: camí de cavalls (sud de l'illa)

L'any passat vaig poder recórrer el Camí de cavalls, per la costa nord. Tenia clar que tornaria i faria la continuació que aquí us presento. Aquest cop hem vingut a fer una...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

Traure un camí de la uci: de castarne al faro

Castell de CastarnerEls companys de Castarné ens comenten que volen recuperar un antic camí i ens demanen la nostra col·laboració. En el meu diccionari personal ajudar -...

Via "el camí de Samper"

Ressenya dels VisasAvui m'he deixat enredar pel Jordi i hem anat a fer aquesta via que no m'ha agradat gens. Si voleu informació, la trobareu en l'enllaç de la ressenya...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Salt de l'olla - camí ral

En aquesta ocasió hem vingut a la Vall d'en Bas amb una finalitat exclusivament fotogràfica, es a dir, res de llargues caminades ni de feixucs desnivells a superar. Després...

El camí del llorer

El camí del Llorer, anomenat equivocadament com a canal, és un traçat mig equipat que transcorre per l'interior de la canal de l'Artiga Baixa.El camí del Llorer és un...

Serrat del poll: via camí ral, sortint caminant

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.Inici segon llargLa paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van...

Vallfornés ... camí roca penjallops

... Vallfornés és d´aquells indrets que li tens carinyo dons és casa nostra. Ja de petits pujava en bicicleta a fer el banyet a Roc fíté i segueixo pujant a fer el banyet...

Tuixent tours: el camí del fiter

El Fiter és un coster que domina l’extrem est del poble de Tuixent. Actualment està repoblat de pins roigs però només fa uns 70 anys aquest indret era totalment conreat,...

Els indispensables pous de glaç montserratins

Un pou de glaç era un magatzem de neu o gel on hom conservava en fresc els aliments que no havien de menester.Els Pous de Glaç es construïen amb el propòsit d’omplir-los...

Cardedeu ... bon día, de cami a la feina !!!!

El HASHTAG #CAMIALAFEINA és un recull d´imatge i videos en el entorn de CArdedeu qualsevol día entre setmana de casa a la feina realitzat amb una BMW F650 GS ... camins,...

Font de l’inici del camí vell a Collbató en El Bruc

Aquesta Font es situada al costat del carrer de l’Església on hi ha un aparcament, que des d’allí s’inicia el camí vell del Bruc a Collbató. Es d’obra molt senzilla,...