3. Delta del Llobregat. El Remolar-Filipines i platja de Viladecans

Anem al delta del Llobregat de nou, aquesta vegada per descobrir una nova zona – El Remolar- Filipines i platja de Viladecans     Aquest espai, de 110 hectàrees, està format per l’estany del Remolar, la maresma de les Filipines, la riera de Sant Climent i la platja de Viladecans que constitueixen una de les principals zones humides del Delta del Llobregat on podrem observar gran quantitat d’ocells de tota mena     Anteriorment formava part d'aquesta zona humida el sector conegut com a Pas de les Vaques, destruït com a conseqüència de les obres d'ampliació de l'aeroport del Prat.   Aparquem a prop del mirador de la Reguera Salobrosa, una bona panoràmica de la capçalera del braç de la Vidala que segueix paral·lela a la maresma de les Filipines ens porta fins al punt d’informació    El Braç de la Vidala forma part de l'estany del Remolar, que ja apareix en alguns mapes del segle XIX i que va ser ampliat, entre els anys 50 i 60, mitjançant el buidatge del terreny. Avui dia aquest nou braç es troba del tot naturalitzat, però el seu estat de conservació es ressent de l'entrada d'aigua provinent dels regadius.     Creuem la Vidala, el principal braç de l’estany del Remolarper anar a la Maresma de les Filipines.    L'estany del Remolar data del segle XI i era una antiga desembocadura o gola del riu Llobregat.     Seguim el camí que ens porta a l’aguait de la Maresma, abans d’arribar-hi en una placeta es pot observar segons diuen una de les majors concentracions i diversitat d’orquídies del delta, entre febrer i juny, no cal dir que avui no és el millor moment      Retornem el camí fins a l’aguait de la bassa dels Pollancres, des d'on observem una gran quantitat d’espècies d’ocells: ànecs, cames llargues, bernats pescaires, martinets blancs, fotges, corbs marins.....    Seguim la riera de Sant Climent fins al mirador de Cal Francès a la platja protegida del Remolar de Viladecans    Entre el bosc trobem una torre modernista de Domènec i Montaner amb unes magnífics barbacanes sobre les finestres.    Arribem a la platja de Viladecans on hi ha un mirador, Cal Francès on observem la zona de dunes naturals. La vegetació de l'espai és formada sobretot per jonqueres, prats humits i salicornars.  Caminem per la platja amb la intenció de tornar per l’altra banda de la riera però una barrera ens impedeix el pas.    De tornada ens sorprèn un estol d’aus que probablement emigren tot imitant la forma de les aeronaus o potser és a la inversa, oi? * *

Per la platja de la paret (punta guadalupe)

Per la tarda tinc una sorpresa molt agradable. Ma filla em diu que anem a visitar la platja de la Paret. No em sento inicialment molt motivat per anar però la veritat es que em...

Begur - Sa Riera - Platja del Racó - Begur

Comarca del Baix Empordà.Ruta Circular, parcialment senyalitzada - Durada: 3 h - Distància: 12 km - Desnivell: 274 m positiuRuta fàcilWIKILOC: bit.ly/3PFQq2WSerà un passeig...

Masies del delta del Llobregat

Itinerari molt fàcil, sense desnivell i circular. Durada: 2 hores - Distància: 7,8 kmWIKILOC: ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/masies-del-delta-del-llobregatEn el Parc...

Bassa de les olles al delta de l'ebre

Aquesta setmana toca platja amb la família. El nostre destí és el poble de l'Ampolla. Pel matí, malgrat la calor, decidim el meu gendre, el meu net (3 anyets) i jo anar...

Gavà- Sant Ramon- Platja del Remolar- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Avui fem una sortida més tranquil.la perquè demà volem sortir a fer uns quants kilòmetres amb la...

Parc natural del delta de l'ebre.

Descripció de la ruta; El Delta de l'Ebre és la zona humida més gran de Catalunya i una de les més importants de l'Europa Occidental, amb una extensió de 7.736 hectàrees....

Llibre recomanat : Els ocells del Delta del Llobregat

Fitxa Técnica : Autors : Ricard Gutiérrez, Pau Esteban, F. Xavier Santaeufemia Dibuixos : Francesc Jutglar Editorial:  Lynx Data de l’edició: 1995 Lloc de l’edició: ...

El Remolar-Filipines, zones humides del Delta del Llobregat

Avui us presento dos articles L’estany del Remolar i les maresmes de les Filipines constitueixen una de les principals zones humides del Delta del Llobregat, situades en...

Singladura del Delta de l'Ebre

16 i 17 de juliol de 2019Després de la muntanya, la mar és una altra  de les meves passions. I entre les moltes coses que es poden fer a la mar la navegació a vela és...

Cala Galdana - Platja de Binigaus

Cala GaldanaFem una ruta circular sortint de Cala Galdana pel Camí de Cavalls. Després d'un primer tram costaner, vorejant la bellíssima cala Mitjana, el camí s'endinsa en...

En piragua pel delta de l'ebre

A vegades els bons moments apareixent quan menys t'ho esperes, de sobte allo que no t'esperaves pero que ben segur desitjaries, es fa realitat, i això és el que ens ha...

De Lleida al delta de l'Ebre en BTT

Crec que pocs qualificatius podríem afegir al delta de l'Ebre. Per sí sol és un dels llocs més atractius del país, ja que la combinació de conreus, vistes, l'amplada de...

Tot passejant pel delta del riu Llobregat

Anem al delta del Llobregat per conèixer l’espai natural format pel riu Llobregat i els estanys de Cal Tet i Ca l’Arana. Són gairebé 90 hectàrees situades...

Excursió entre Palamós i la platja El Castell

26 de gener Palamós – La Fosca – Platja El Castell – Palamós Agradable volta a prop de la costa, en un dels indrets més suggestius de la Costa Brava....

Què serà de la platja de l'Ahuir

Ja hem parlat molt de la platja de l'Ahuir, un tram verge de litoral comprès entre les platges de Gandia i Xeraco i la marjal de Xeresa. Més enllà de valors mediambientals i...