Volta pel camí de s'Escolta i les ermites Velles

Sa PlanetaAvui fem un itinerari circular que uneix el camí de s'Escolta amb les ermites Velles, passant per l'ermita de la Trinitat. Sortim del punt quilomètric 70,3 de la carretera Ma-10 i anem a cercar el preciós camí de sa Planeta que ens mena al camí de la Volta de s'Escolta. Aquest camí ‘públic’ és una balconada permanent sobre la immensa fondalada del port de Valldemossa a través d’alguns dels més bells miradors que va crear l’arxiduc Lluís Salvador.(WP-01) Km. 70,3 de la carretera Ma-10 (Valldemossa) - 0,0 km - 0 minuts - 388 m d'altitud.Així doncs, a les 12:24 h (més tard de l'habitual), tirem avall per la carretera direcció a Valldemossa i, uns dos-cents metres més endavant, ens desviem a la dreta tot creuant un portell amb barrera oberta (un rètol ens avisa de que he de tancar sempre les barreres).Portell(WP-02) Portell - 0,2 km - 5 minuts - 377 m d'altitud.El camí, d'amplada de carro, discorre ombrívol al costat d'un torrentó. Després de passar pel costat de la finca Can Franquet, volta a la dreta i enllaça amb un camí que ve de Son Mas. Continuem cap a la dreta i tot d'una trobem un petit portell a mà esquerra, que és per on continuem.(WP-03) Desviament a l'esquerra - 0,5 km - 10 minuts - 380 m d'altitud.Ara el camí discorre estret, entre roques i oliveres, per la contrada anomenada sa Planeta. Travessa diversos petits portells practicats a les parets seques, tots ells tancats amb barrereta de reixeta, fins ensopegar amb un camí més ampla, que també prové de les cases de Son Mas, on voltem a la dreta.Camí de sa Planeta(WP-04) Desviament a la dreta - 0,8 km - 20 minuts - 391 m d'altitud.El sender avança cap al nord-oest en suau ascens, encaixonat entre parets de pedra seca, fins enllaçar amb el camí de la Volta de s'Escolta, a l'alçada del primer mirador, el des Barranc.Mirador del Barranc(WP-05) Mirador des Barranc - 1,1 km - 30 minuts - 405 m d'altitud.Bona vista de la fondalada del port.El sender continua planer cap al nord i, després de franquejar una petita barrera de fusta i filferro, trobem a l'esquerra el segon mirador, el des Port (WP-06) Mirador des Port - 1,4 km - 35 minuts - 424 m d'altitud.Domina tot el comellar de la Marina de Valldemossa.Un xic més enllà, hi ha un balcó natural que també val la pena guaitar.Balconada(WP-07) Mirador - 1,5 km - 40 minuts - 419 m d'altitud.Amb una barana d'ullastre i un banc de ferro. El tercer mirador, el de la Volta de l'Escolta, el trobem a uns cinc minuts de camí.Mirador de la Volta de s'Escolta(WP-08) Mirador de la Volta de s'Escolta - 1,6 km - 45 minuts - 422 m d'altitud.És el més petit de tots, amb un petit banc de pedra a l'esquerra. Però, com els altres, ens ofereix una vista magnífica. Després d'aquesta balconada, el camí baixa suau, deixa un coll de caça a la dreta i travessa un portell amb barrera. A l'altre cantó, el camí segueix cap a la dreta, però si ens fixem, just davant hi ha un portell cobert de canyís que ens permet arribar, deixant a la dreta un gran xalet, al quart mirador, el de la Font Figuera.Mirador de la Font Figuer(WP-09) Mirador de la Font Figuera - 1,9 km - 50 minuts - 421 m d'altitud.La balconada guaita sobre les cases del mateix nom.Tornem enrere fins recuperar el camí que hem deixat abans i girem a l'esquerra. El camí, de factura recent, avança cap a l'est flanquejat pel tancat de reixeta del xalet, fins arribar a la carretera, a l'altura de Can Costa. La travessem amb molta cura i enllacem amb el camí de l'Ermita de la Trinitat.(WP-10) Camí Ermita - 2,4 km - 1 hora i 5 minuts - 426 m d'altitud.Seguim per asfalt en ascens i abans d'arribar a l'ermita, ens desviem per un camí que surt a la dreta, el qual en suau ascens i per dins el bosc d'alzines, ens mena a l'ermita de Sant Joan de la Concepció.Ermita de Sant Joan(WP-11) Ermita Sant Joan - 3,5 km - 1 hora i 30 minuts - 523 m d'altitud.La petita ermita es troba situada als peus de les parets de la Talaia Vella i envoltada de grans roques i alzines, és un lloc molt tranquil i acollidor.Després d'una llarga...

Menorca: camí de cavalls (sud de l'illa)

L'any passat vaig poder recórrer el Camí de cavalls, per la costa nord. Tenia clar que tornaria i faria la continuació que aquí us presento. Aquest cop hem vingut a fer una...

Ruta de les ermites romàniques.

Descripció de la ruta; excursió circular pels termes municipals de Castellbell i el Vilar, Marganell, i un petit espai de Monistrol de Montserrat. El recorregut d'uns 11...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

Traure un camí de la uci: de castarne al faro

Castell de CastarnerEls companys de Castarné ens comenten que volen recuperar un antic camí i ens demanen la nostra col·laboració. En el meu diccionari personal ajudar -...

Via "el camí de Samper"

Ressenya dels VisasAvui m'he deixat enredar pel Jordi i hem anat a fer aquesta via que no m'ha agradat gens. Si voleu informació, la trobareu en l'enllaç de la ressenya...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Salt de l'olla - camí ral

En aquesta ocasió hem vingut a la Vall d'en Bas amb una finalitat exclusivament fotogràfica, es a dir, res de llargues caminades ni de feixucs desnivells a superar. Després...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

El camí del llorer

El camí del Llorer, anomenat equivocadament com a canal, és un traçat mig equipat que transcorre per l'interior de la canal de l'Artiga Baixa.El camí del Llorer és un...

Serrat del poll: via camí ral, sortint caminant

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.Inici segon llargLa paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van...

Veciana: Ruta de les ermites (658 m)

Dijous 9 de novembre de 2023MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca de l’Anoia.  Temps aproximat: 2 h 30 min (6 km)  Desnivell: 142 m...

Artà a Sóller. Tercera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta tercera etapa.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Tercer i últim dia...

Vallfornés ... camí roca penjallops

... Vallfornés és d´aquells indrets que li tens carinyo dons és casa nostra. Ja de petits pujava en bicicleta a fer el banyet a Roc fíté i segueixo pujant a fer el banyet...

Volta a Naxos amb la gravel.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.L'itinerari d'avui a l'illa de Naxos. Altimetria del dia d'avui, poc tram planer, tot pujada i baixada.L'any passat en el...

Tuixent tours: volta pels camps del cabanil

Arran de la descoberta de la cova del Cabanil vaig trobar un camí que marxava cap a l'est. Vaig decidir ressegur-lo i m'ha sortir una petita volta prou interessant....

Tuixent tours: el camí del fiter

El Fiter és un coster que domina l’extrem est del poble de Tuixent. Actualment està repoblat de pins roigs però només fa uns 70 anys aquest indret era totalment conreat,...

Cardedeu ... bon día, de cami a la feina !!!!

El HASHTAG #CAMIALAFEINA és un recull d´imatge i videos en el entorn de CArdedeu qualsevol día entre setmana de casa a la feina realitzat amb una BMW F650 GS ... camins,...