Tuixent: descoberta del camí dels ribassos

Porto anys passejant per Tuixent i em pensava que coneixia tot el terme. Ha calgut avui perdre'm pels rodals del camí de la Ventajola per trobar que en Xavier Cadena havia arranjat el camí dels Ribassos. Hi ha un tram que és encisador. El millor de tot el terme quan es passa per un grau estret. El cingle a l'esquerra i l'abisme a la dreta. No genera vertigen però si que és impressionant. Aquesta sortida la vaig fer el mateix dia que vaig fer l'entrada anterior de Camí del Cable - El Fiter - camí de Ventajola però per explicar-ho millor he preferit fer una ruta diferent.CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES: Valoració: Itinerari senzill que permet caminar per un camí innedit. Molt interessant.Dificultat: BaixaDesnivell: 200 metres.Temps: 1 hora 49 minuts. Distància: 5,7 kmItinerari circular.Descripció de l'itinerari:Sortim de la plaça del Cadí on hi ha l'aparcament del poble i l'ajuntament. Seguim per la carretera d'accés al poble.5 min Agafem una pista que surt a l'esquerra a la sortida del poble. Cartell que indica el camí de la Ventajola.22 min La pista fa un revolt molt marcat a l'esquerra però recte surt el camí dels Ribassos i de Ventolana.23 min Bifurcació de senders. Per l'esquerra puja el camí de la Ventolana i per la dreta el dels Ribassos que avui seguirem.34 min A l'esquerra tenim un cingle i el camí el voreja formant un bonic grau. El camí està sustentat damunt d'un mur de pedres. Indret molt sugeridor.39 min Punt més enlairat de l'excursió. Ara comencem a descendir decididament. 4 isards m'acompanyen en aquest punt.51 min Travesso el barranc del Pla de Marit. Una mica més enllà trobo una font uns metres damunt del camí.56 min Pla de Marit (1305 m.) amb les restes d'una cabana a l'esquerra i una torre elèctrica. Davant podem veure el Pui de Tabac, sota el Portell de l'Os i el coll de Mola. Pel costat de la pleta davalla el camí.1 h 05 min Arribo al riu de Mola que travesso i continuo per l'altre vessant.1 h 09 min Surto al camí als Planells de Sastró. Vaig a la dreta tot baixant.1 h 11 min Font dels Passants - no aprofitable per beure ja que hi manca arranjament - Coordenades UTM: 31T  x=383725  y=4675201 1 h 13 min Molí del Ciment enrunat però encara es pot veure part de l'engranatge i la mola. Sempre he pensat que aquesta edificació i moltes de casa nostra a França o qualsevol país europeu estaria perfectament recuperada, senyalitzada i documentada. Llàstima de viure en un país pobre. Ahí lo dejo escrito per si ho recull algun polític. Coordenades UTM: 31T  x=383678  y=4675136Travesso el riu de Mola i deixo a la dreta les restes del cortal d'en  Jaumet. Segueixo la pista.1 h 22 min Per la dreta surt la pista que va a la Palanca de la Plana.1 h 26 Font del Marxant, a la dreta del camí, també sense cap arranjament que permeti aprofitar l'aigua. Coordenades UTM: 31T  x=382934  y=4675205. 1 h 28 min Font de la Molgosa, amb un dipòsit de formigó, a la dreta del camí. Tampoc hi podreu beure-hi. Coordenades UTM: 31T  x=382562  y=46753891 h 34 min Carretera. Agafo el camí vell que surt pel costat. 1 h 41 min Surto a la pista d'accés a la granja del Cinca. Vaig a l'esquerra avall i surto a la carretera que segueixo cap a Tuixent.1 h 49 min Aparcament de la plaça del Cadí on he començat l'excursió.Per obtenir el track:Powered by Wikiloc

Menorca: camí de cavalls (sud de l'illa)

L'any passat vaig poder recórrer el Camí de cavalls, per la costa nord. Tenia clar que tornaria i faria la continuació que aquí us presento. Aquest cop hem vingut a fer una...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

Traure un camí de la uci: de castarne al faro

Castell de CastarnerEls companys de Castarné ens comenten que volen recuperar un antic camí i ens demanen la nostra col·laboració. En el meu diccionari personal ajudar -...

Via "el camí de Samper"

Ressenya dels VisasAvui m'he deixat enredar pel Jordi i hem anat a fer aquesta via que no m'ha agradat gens. Si voleu informació, la trobareu en l'enllaç de la ressenya...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Salt de l'olla - camí ral

En aquesta ocasió hem vingut a la Vall d'en Bas amb una finalitat exclusivament fotogràfica, es a dir, res de llargues caminades ni de feixucs desnivells a superar. Després...

El camí del llorer

El camí del Llorer, anomenat equivocadament com a canal, és un traçat mig equipat que transcorre per l'interior de la canal de l'Artiga Baixa.El camí del Llorer és un...

Serrat del poll: via camí ral, sortint caminant

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.Inici segon llargLa paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van...

Vallfornés ... camí roca penjallops

... Vallfornés és d´aquells indrets que li tens carinyo dons és casa nostra. Ja de petits pujava en bicicleta a fer el banyet a Roc fíté i segueixo pujant a fer el banyet...

Tuixent tours: el camí del fiter

El Fiter és un coster que domina l’extrem est del poble de Tuixent. Actualment està repoblat de pins roigs però només fa uns 70 anys aquest indret era totalment conreat,...

Cardedeu ... bon día, de cami a la feina !!!!

El HASHTAG #CAMIALAFEINA és un recull d´imatge i videos en el entorn de CArdedeu qualsevol día entre setmana de casa a la feina realitzat amb una BMW F650 GS ... camins,...

Font de l’inici del camí vell a Collbató en El Bruc

Aquesta Font es situada al costat del carrer de l’Església on hi ha un aparcament, que des d’allí s’inicia el camí vell del Bruc a Collbató. Es d’obra molt senzilla,...

La Serra de Tramuntana: Camí de S'Arxiduc

El Camí de S'Arxiduc es correspon amb una obra de pedra seca extraordinàriament ben treballada que l'arxiduc Lluís Salvador d'Àustria-Toscana (1847-1915) va manar...

MONT-REBEI (Camí nou + Camí vell)

Fa molt de temps que estem arrossegant una sequera persistent i els seus afectes es comencen a mostrar de forma angoixant a les nostres reserves d'aigua, els embassaments estan...

Congost de Montebei: camí nou, camí vell

L'excursió d'avui és una mica més singular del que sembla. El Congost de Montrebi és tot un clàssic, una de les excursions més populars de Catalunya i ha...