Travessa roca del corb - sant honorat (pujada a la preso)

Ahir malgrat la mala previsió meteorológica avui he decidit fer una gran clàssica excursionista que feia anys que no feia. He volgut afegir la pujada a la roca del Corb que ara té unes cadenes i la pujada/exploració de la Presó de Sant Honorat i visita dels miradors de Sant Honorat.CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES: Valoració: Recorregut clàssic que no pot faltar en cap carnet excursionista. Dificultat: Moderada. Sense incloure la pujada a la Presó que és més exigentDesnivell: 1060 metres.Temps: 5 hores 02 minuts més 30 minuts per pujar a la Presó.Distància: 5,3 km Itinerari circular.Descripció de l'itinerari:Començo a caminar de l'hostal de Can Boix. Com ha canviat massa en els darrers anys!!!. El veig molt elitista quan fa uns anys agraïen el pas dels excursionistes. Ara ens fan voltar per fora com si féssim por. Per recordar aquells anys només cal llegir el llibre Fusta de Boix  Aparquem a l'entrada. L'aparcament està reservat als estadants.Hi ha un camí asfaltat que voreja l'hostal. Anem seguint unes marques blaves i gorgues. Quan estem darrera de Can Boix anem a la dreta, cap a la muntanya.5 min Anem a la dreta, tot deixant el camí que va a la Font Viva i al Roc de Rombau. Tota l'estona anirem trobant cartells a les cruïlles.8 min Camí que marxa per l'esquerra cap a Peramola. Anem per la dreta. Pujada dreta. Hi ha moments que anem arran del cingle.21 min Grau de Porta. Cruïlla de camins. Per l'esquerra va un sender que també davalla cap a Peramola. Anem a la dreta.35 min Quatre camins. Cruïlla de camins. A l'esquerra va el camí cap al roc de Cogul. Anem a la dreta. Aviat albirem ja la roca del Corb i la de sant Honorat. Una altra pista davalla a Torrent.44 min A l'esquerra tenim el Forat del Corb. Per baixar cal emprar cordes.51 min Per l'esquerra s'incorpora el camí que ve de la casa del Corb (Veure itinerari Volta a la Roca del Corb). La casa ens queda a 10 minuts. Molt interessant fer aquest allargament.53 min A l'esquerra puja el camí a l'ermita de Sant Salvador del Corb que vaig fer no fa gaire . Veure Volta a la roca del Corb.58 min Abans d'arribar a una torrentera podem observar un munt de pendres que indiquen un corriol que seguim per pujar a la roca del Corb. Alternativa opcional. Tram dret, especialment al final.1 h 02 min Sortim a un coll (929 m.). Girem a la dreta i trobem un parell de cadenes que ens ajuden en els trams més drets. Alerta amb la roca molla.1 h 14 min Cim de la roca del Corb (987 m.). Impressionant visió sobre les properes roques de Sant Honorat. Davallem pel mateix costat.1 h 35 min Tornem a estar a la pista. Anem a l'esquerra.1 h 43 min Deixem la pista i agafem un trencall a l'esquerra que ens duu al coll de Mu.1 h 48 min Coll de Mu (879 m.). Per la dreta surt un corriol que caldrà explorar algun dia. Anem a la dreta. Hi ha un tram de cadena per un llarg flanqueig. Tram molt agradable. Travessem tres barrancades.2 h 13 min Collada amb l'agulla del Camí a la vora. Canviem de vessant.2 h 27 min Nova collada.2 h 36 min Hi ha un sender que baixa cap a Can Boix. Anem amunt.2 h 52 min Sortim a una pista. Anem a l'esquerra.2 h 57 min Placa a la memòria d'un excursionista.3 h 05 min Superem una muralla que tanca el cimal de Sant Honorat. Quan sortim al cim, recomanem anar a l'esquerra a buscar un contrafort. Sembla com si les entrades a aquesta esplanada estigues barrada per murs de pedra. He observat un altre pas una mica més a l'esquerra.3 h 12 min Mirador situat a ponent. Impressionant visió sobre el torrent de Font Freda. Retornem sobre les nostres passes. Anem ara al recte.3 h 17 min Arribem a l'ermita de Sant Honorat. Enrunada. Continuem més enllà.3 h 23 min Impressionant mirador sobre el riu Segre i l'embassament d'Oliana que restes 500 metres sota nostre. Retornem sobre les nostres passes.3 h 31 min Baixem la muralla. Davant nostre tenim el cingle de la Presó. Avui ens proposem pujar-hi.ASCENSIÓ A LA PRESÓ DE SANT HONORATEns decantem a l'esquerra per anar a cercar el coll que forma Sant Honorat i la Presó. Anem...

Tàrrega a la Roca dels Arcs

La via Tàrrega puja per la zona més tumbada de la Roca dels Arcs, si és que aquesta gran paret en té cap, de zona tumbada... El què si que és, és una escalada molt...

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Tarzan a la Roca Llarga de Mu.

Avui el dia prestava per exprimir-lo al màxim, i realment ho he fet, però no escalant. Així que he tornat a fer una d'aquelles vies que ni de lluny et treuen de la zona de...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Diumenge 14/04/24 Roca de Naireda (Berguedà)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat Lloc de trobada: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes / ...

Via navarro a la roca dels arcs

DISSABTE, 23 DE MARÇ Amb la família volem marxar uns dies de vacances i per no trobar molta gent ho farem els primers dies de Setmana Santa i tornarem quan el gruix de...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via paral·laxi a la roca dels arcs

DIUMENGE, 17 DE MARÇ Hi ha temporades que no ens apropem a aquesta meravellosa paret que tants records em porta i d'altres que aprofitant una visita es desperta la...

El rey del kanto a la roca dels arcs

DIMECRES, 13 DE MARÇ Aquest dimecres, proposo a la colla anar a Vilanova de Meià, més concretament a la Roca dels Arcs per fer una de les darreres obertures que han...

SAME a la Roca dels Arcs.

Ja se sap que en aquest pany de paret no hi trobem les vies més agraïdes de Vilanova i aquesta no n'és pas l'excepció: trams verticals seguits del corresponent rostoll. No...

Matinal a la roca de les onze hores

DIMECRES, 28 DE FEBRER Aquest dimecres som tres i proposo anar a Sant llorens del Munt ara que ja tenim la B-40 enllestida en el tram fins Terrassa. Fa molt temps que no...

Pigmeos a la roca de les baumes

DIUMENGE, 25 DE FEBRER Tot i tenir-ho ben a prop, la regió de Frares la tenim força oblidada, però aquest diumenge amb la previsió de temps que tenim ha estat el...

El Rey del Kanto a la Roca dels Arcs.

Un nom ben escaient per a qualsevol via de la Roca dels Arcs, hi trobarem tres trams on hi regnen els bons agafadors però també hi ha lloc per les Repúbliques...

Crustipànic, roca dels Ports

Los esquimales reconocen cerca de 30 tonalidades de blanco, desde el pálido azul del hielo hasta el blanco inmaculado de la nieve recién caída. En nuestro país, el...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Via de l'Aina a la Roca Llarga de Mu.

El carnaval s'acaba, les escalades tornen i els virus segueixen. I és que aquest any, quan agafes alguna d'aquestes pestes modernes, costa un ou recuperar-se'n (almenys a mi)....