Trio de vies a abella de la conca

DIUMENGE, 07 DE NOVEMBRE Desprès que demacres comprovéssim que ja tenim l’ hivern aquí, avui no volem passar gaire fred i decidim anar a terres de Ponent, concretament a Abella de la Conca que amb el seu micro clima segur que estarem bé.                                                                                                                                       VIA     "RACC"Avui serem tres, en Pere, l’Angel i jo i com sempre que quedem ens trobem a Jorba per deixar un cotxe i estalviar nos benzina.Hem escollit anar a una zona on ja hi hem escalat, però on els companys Alarcón i Rovira estan fent una campanya d’obertures per a passar un bon dia d’escalada. Al pàrquing i mentre esmorzem acabem de definir els nostres objectius. Començarem per la via Racc que trobarem a la primera agulla. (les altres dues vies que hi ha, la via “d’en Pere” i “Dos querubins” ja les hem fet) i aquesta esta pendent. La primera tirada, un xic freda, (encara no hi toca el Sol), és un díedre bonic amb la dificultat concentrada en un passatge, la resta a gaudir de la roca. Trobarem dos parabolts, un pont de roca i dues bagues a arbres, es pot reforçar més, però la protecció es suficient                                     La segona tirada és més rebuscada, esta assegurada per tres pitons i una baga en un arbre i va a cercar la carena per seguir-la fins la reunió cimera de totes les vies. Aquí fem un ràpel volat per la vessant Nord per remuntar la vall que queda darrera fins el coll perquè les vies que volem fer estan a la paret de darrera just davant del coll.                                                ESPERÓ SOMERA + ESPERÓ DELS RUCSEl nostre primer objectiu d’aquesta paret és la via “Esperó Somera” de dos llargs, però que podem allargar per l’ “esperó dels rucs” La primera tirada, més impressionant que no pas difícil, amb roca molt bona, esta protegida per quatre parabolts  i tres cintes a arbres. La segona tirada, un xic més fàcil esta protegida per quatre ponts de roca. Teòricament aquí s’acaba la via però un camí netejat de branques et permet anar a la dreta fins on puja l’esperó dels rucs, ja en el tram ajagut i en dues tirades, netes ens deixa al cim del esperó. La baixada és complicada, cal localitzar els ràpels que no son fàcils de veure. Nosaltres hem decidit fer el mateix camí que a la pujada. Una vegada a terra, encara tenim tems per fer una tercera via i anem a la via “Bitllet d’anada” de la que tenim l’itinerari però res més.                                                          VIA  "BITLLET D'ANADA" La primera tirada la fem de 60 metres, (ens hem saltat la reunió ???), una tirada un xic bruta i protegida per tres parabolts, tres ponts de roca i una baga en arbre. Nosaltres hem fet reunió en un pont de roca uns deu metres abans de la reunió bona, perquè no sabíem la seva ubicació exacta i si tindríem corda per arribar-hi. S’ha imposat un canvi de reunió per poder controlar al company en la darrera tirada. Aquesta tirada ha resultat la millor de tota la jornada, uns primers metres fàcils fins arribar al peu d’un mur molt vertical amb un tram de cinc metres contundents i difícils, ben assegurats per poder forçar el lliure i per acabar una placa lliça que és el final de festa perfecte. La tirada esta...

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Escalades a Abella de la Conca, 2

29.11.23  Després de l’agradable escalada de la via Lo Gall Pinto, tornem a la Roca Viella a finals de novembre per fer la via de Los Aberrochaos Punt Extrem, un...

Escalades a Abella de la Conca, 1

L’extrem llevantí del Pallars Jussà amaga una petita joia: es tracta del poblet d’Abella de la Conca, presidit per l’església romànica de Sant Esteve (s. XII) i sota...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

Via MALALTS DE ROCA a Abella de la Conca

Diumenge 5 de novembre de 2023 Amb els primers freds ens acostem a Abella de la Conca per tastar la via MALALT DE ROCA. Dos dels companys ja l'han escalada en dies...

Via " Mal pas" i vies 5 i 6 de l'esquerra .

Avui hem anat amb en Xavi Solà als graus de Collbató a fer la via Mal Pas que ell encara no havia fet.Jo  recordava haver-la escalat fa força anys i en tenia un...

100 vies d’escalada sostenible a Catalunya

100 VIES D’ESCALADA SOSTENIBLE A CATALUNYA (juliol 2023-Editorial Prames) veu la llum en el 10è aniversari de La Cordada Centenària …Continua llegint →

Paret del pont. vies "Kulen Bajen" i "Pim Pam"

Aquest dimecres ens apropem a Alós de Balaguer per repetir la via "els misteris de lo Pepe gall" però al arribar a la font que hi ha a 1 km. sortint del poble ens trobem...

Poquer de vies a la paret del grau

DIUMENGE, 09 D'ABRIL DE 2023 Fa pocs dies buscant per les xarxes, vaig trobar dues vies que no tenia coneixement de la seva existencia a la Paret del Grau de Coll de...

Barreja de vies a la Codolosa

Amb en Joanet en Pany i en Jordi tornem a la Codolosa. Dijous passat vaig estar netejant el camí d'accés a la zona més oriental i ara ja si passa bé.Aquesta vegada tornem a...

Via RACC a l'Agulla Ajaguda. Abella de la Conca

Dissabte 14 de gener de 2023Aquest cop ens acostem a Abella de la Conca per investigar sobre unes vies que van obrir l'any passat. Ja habiem escalar a l'Agulla Ajaguda un...

Via Scavenger al trio del Mig

Fa uns deu anys feiem aquesta via cantant el colacao i ara m'arrosego com un cuc per no dir alguna cosa pitgor....jajajajajjaLa intencio era fer unaltre pero veient la tarda com...

13/11/22. Conca de Barberà – Bosc de Poblet

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

4 vies a la Formiguera

Aquest dissabte amb en pany, el Jordi i el Joanet ens acostem a la Formiguera per escalar 4 vies,.Comencem per les dues tirades finals de la via Aberroncho, i trobem que...

Via LLAÇ GROC. Abella de la Conca

Dijous 6 d'octubre de 2022 Via caòtica com sols passar en aquest pany de paret i que la seva característica és cercar amb afany, panys e paret per ser escalada entre...

Combinació de vies l'avi joan + joc de nens

DIMECRES , 07 DE SETEMBREHi ha dies que es més important sortir amb bona companyia que la escalada que poguem fer.Aquest dimecres es d'aquests que no saps si trovaras...

Noves vies als Llengots de la Llosa del Cavall.

Aprofito la poca fresca matinal d'avui, per acabar els retocs que tenia pendent en dues vies obertes durant els confinaments a la zona dels Llengots de la Llosa del Cavall i,...