Portella d'orlú i pic bastard

Nit de Sant Joan, nit de petards, focs, llums i colors. De fet, de tot això, el que més em sobra són els petards, no sóc fan del soroll pel soroll, mai li he acabat de veure la gràcia. Així que el primer que faig sempre que puc és desaparèixer en qualsevol racó on regni la pau i el silenci. Marxem doncs divendres al vespre direcció la zona de les Angles, on sempre hi ha bones caminades a fer, bons paisatges i bona temperatura. Dormim a costat del llac de Matamala i l'endemà ens dirigim fins l'entrada de la Vall de Galba. Fa anys que no hi he estat, bé més aviat hiverns, perquè sense neu no puc dir que conec la vall. Així que el GPS fa de les seves i ens porta per un camí secundari que acaba amb una baixada vertiginosa fins a la pista principal, pobre Sira que no li agrada fer patir la furgo...per sort a baixa la pista és bona i aparquem al final on ja està força ple de cotxes. Comencem a caminar per la pista, amb aigua suficient, sense tenir clar si arribarem a la zona dels estanys, a un cim secundari que es diu Roc Negre o bé a la Portella d'Orlú que de fet és on m'agradadria pujar, però hem d'anar veient com van les nenes de cansament i de ritme. Pugem tot parlant i explicant històries, últimament ens toca explicar els llibres del Clan de l'ós cavernari, amb les aventures de l'Ayla i en Jondalar, que prou ens agraden a nosaltres. Xerrant i caminant ens passa un esquirol per sobre el cap, saltant d'arbre en arbre, ja al matí hem vist un cervetó vora al riu, no ens podem queixar. Quan arribem al trencant que porta al refugi de Camporells nosaltres seguim pel marge esquerra del riu per un camí poc marcat que en principi porta a la Portella d'Orlú. Travessem una zona humida amb les corbes del riu que em recorda Aigualluts i seguim pujant fins a trobar les primeres clapes de neu, on esmorzem, allà 2000 metres. Amb pla panxa plena em miro la portella i no la veig gaire lluny. Hem passat pel costat del primer llac i ara el riierol ja queda cobert per una bona clapa de neu, així que ens toca trepitjar-ne una bona estona. Ens plantem sota la pujada a la portella i amb quatre esbufegades arribem dalt amb una preciosa vista de la vall d'Ax les Thermes amb la Dent d'Orlú en primer pla, quina vista més formidable! Bebem una mica més i les nenes estan molt satisfetes d'haver arribat aquí dalt, diuen que no s'han cansat, jo en canvi sí que he bufat!La baixada la fem més ràpid, fins al primer llac on hi ha força neu encara, mig tapat però en comptes de baixar per la vall marxem a buscar el camí que puja al refugi de Camporells que serà més fresat i de més bon caminar. L'encertem i en poca estona ja som altra cop a la pista, no sense haver fet unes quantes fotos a la "granota". Baixa aigua per tot arreu, tot està molt verd. Aquestes últimes pluges han deixat la muntanya com un petit paradís.Arribem al cotxe a l'hora de dinar, en total una bona caminada, de poc més de 13 km i poc menys de 700 de desnivell. A la tarda ens n'anem als banys calents de Les Angles a relaxar cames i els nenes s'ho passen pipa d'una piscina a l'altra. Apendre a nedar no sé si ho faran, però disfrutar sí!. Al vespre marxem a sopar i dormir a costat del poble de Caudies de Conflent, en una petita zona d'esbarjo on hi ha un llac. L'endemà mirant mapes he trobat un racó per caminar...pairem de gust els crepès que hem menjat per sopar!Hem dormit com troncs i avui tenim ganes de pujar el Pic Bastard i sinó ens afanyem sí que anirem "tard". Sortim des del punt on hem dormit i anem pujant per la pista fins al refugi del Coll del Torn, on trobem una cursa d'orientació amb bicicleta. La Nora fa les seves encertades deduccions que els que pugen caminant és perquè han deixat la bici abans i anar a grapar la fita caminant...la Sira també pensa el mateix. Nosaltres del refugi tornem al coll i seguim pujant fins que el camí es perd i arribem a un bosc a la part superior que sembla un camp de parallamps, amb molts arbres fulminats. De fet és una zona molt oberta sense pics alts propers, així que...

Cara Est de la Portella Petita.

Nosaltres hem fet la Via del Ràpel apurant les últimes llums d'una tarda curta baixant d'agulles.La Normal també l'hem fet i només hi resta un espit un xic abans...

Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la...

15 anys de... la Lapònia a la Portella Gran.

El anys següents a la seva obertura, la Lapònia al vessant oest de la Portella Gran de Montserrat, va convertir-se en una escalada ben freqüentada. Jo vaig fer la meva...

Bages a la Portella Petita.

Seguint els passos de Copitos de roca fem aquesta agulla de la cara oest de la Portella Petita. El primer llarg és difícil fer-lo totalment en lliure, per la dificultat i la...

La Portella del Pinell. El Port. 100 cims

5 de novembre de 2022 Interessant proposta per descobrir una part del Port poc freqüentada però no per aixó menys atractiva. Entre el Mas de Barberans i la Sénia...

Bassa de La Portella d’Avinyó (Bages)

La Bassa de La Portella està a uns 100 metres al nord-est  de la gran masia en Avinyó. L’aigua que omple la Bassa prové del Torrent de La Portella. Té una longitud...

Sols la via normal de la portella inferior

En baixar de l'agulla Sense nom veiem que encara tenim temps per fer alguna altra escalada i anem a veure l'aresta est. Miro els blogs que diuen: El col.leccionista...

Via Laponia a la Portella Gran

Aquesta via s'ha anat convertint en una classica: dificultat assequible,equipament generós, tirades xules i l'exotisme de l'entrada per l'avenc en tenen la culpa. Preveure un...

La Senda de los Ángeles a la Portella Superior

Aquesta via s'ha fet famosa amb el nom de la Senda de los Ángeles, però en realitat és una combinació de diferents vies obertes prèviament. Crec que el canvi de nom va ser...

Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Dent d'Orlú (2.222 m.)

var Latitud_sortida = 42.682465; var Longitud_sortida = 1.941802; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...

Ascensió a la Dent d'Orlu (2.222 m)

Sortida típica de tardor, gaudint dels magnífics boscos i dels grans paisatges de l'Ariège. Avui la previsió meteorològica era dolenta per a tots els Pirienus però el...

La vall d'Orlu a la tardor

La vall d'Orlu és un indret de climà atlàntic situat als Pirineus francesos de l'Arieja, on s'hi accedeix des d'Acs. Les Forges d'Orlu és el punt des del qual es pot assolir...

Integral Senda dels Àngels a la Portella Gran

Les Portelles, el pas d’entrada natural a la Regió d’Agulles. La via Integral Senda dels Àngels a la Portella gran és un recorregut que combina diverses vies:...

Crònica cursa la portella 2016

CRÒNICA CURSA LA PORTELLA 2016 - 2a Cursa del Circuit Camp de TarragonaDiumenge 20 Març, arriba la 2a cursa del circuit camp de Tarragona i aquest cop cap a serres del mestral...

A la Portella del Forn (Andorra)

**Aquest és un bonic i clàssic itinerari circular que queda amanit amb el trempat descens de la Costa de Fontfreda cap a la vall de Rialb. I en realitat força segur a les...

Vandellòs per la Portella

Vandellos from Txaeska on Vimeo. Era la tercera vegada que pujava al Corral del Pinxo pel Coll de les Portes i la Portella. La segona va ser ja fa aproximadament uns 10 anys i...

A la GAM de la Portella Petita (Montserrat)

**Aquest dia enfilem a veure la posta del sol i la sortida de la lluna plena des d'aquesta bonica agulla ben encarada a ponent, de tan fàcil accés, i fàcil escalada....

Cursa de muntanya La Portella 2013.

Introducció:10-03-2013.- Avui he fet la primera cursa de muntanya de la temporada o potser puc dir de la meva vida.Havia fet algun duatló de muntanya, algunes curses de Btt i...