Monstserrat, cims sense corda: Ecos (II)

El seguidors del blog saben que des que es va publicar el llibre Montserrat, cims sense corda, tinc la intenció de fer totes les ascensions proposades en aquesta publicació. Fins ara he completat les ascensions dels tres primers capítols, dedicats a les regions de Sant Pau Vell, Agulles i Frares Encantats.La regió dels Ecos és la part central del massís i per això està allunyada de tot. És la zona més salvatge de Montserrat, poc freqüentada i amb camins difícils i perdedors. En el llibre de referència hi ha un total de 42 ascensions en aquesta regió. Fa poques setmanes, en la meva primera incursió a la regió d'Ecos, vaig pujar cinc dels cims proposats, a la part baixa dels Ecos per sobre de Can Jorba. Avui he completat el recorregut d'aquesta zona amb quatre ascensions que el dia anterior van quedar pendents. Ha estat una sortida matinal però ben aprofitada perquè entre els cims que he pujat hi havia l'Agulla de la Benedicció, un cim ben singular i d'accés no tan fàcil com la majoria de les ascensions proposades. He iniciat la caminada a la Vinya Nova per la pista que porta a Can Jorba. Poc després d'aquesta masia he deixat la pista per prendre el camí de la Coma d'en Pastor, per on vaig baixar en la meva darrera incursió als Ecos.En aquella ocasió no vaig poder localitzar algunes de les agulles que volia pujar. Les coordenades publicades en el llibre eren errònies i no tenia temps de voltar a cegues. Avui portava les coordenades exactes, de manera que aviat he localitzat les tres primeres agulles.La referència és la Bassa de la Coma d'en Pastor, una petita bassa artificial formada per un mínim mur en el torrent, que reté l'aigua que baixa quan plou. Justament a sobre de la bassa hi ha les tres primeres agulles.No hi ha camí i cal pujar pel dret lluitant amb la vegetació però és un trajecte curt i en pocs minuts ja tenia a l'abast les tres agulles.Roca de Sant Miquel: petita agulla amb dos cims bessons. L'ascensió no té cap dificultat; es puja caminant fins al coll entre les dues puntes, que des d'aquí estan a un pas. Roca d'en Joanet: està al costat de l'anterior i cal grimpar per una aresta curta i fàcil. A més, hi ha una savina on ens podem agafar per facilitar els passos o fins i tot assegurar amb el cordino si ho creiem necessari.Roca de la Joaneta: està poc més amunt de les anteriors i és poc visible perquè una gran savina tapa la petita agulla. Es pot pujar per l'aresta però jo he pujat pel darrere, amb un curt pas una mica desplomat. Per baixar he utilitzat la gran savina com a escala.Agulla de la Benedicció: per arribar a aquesta agulla podria haver retornat al camí de la Coma d'en Pastor però, com que cal baixar sense camí, he preferit pujar fins a la carena, on hi ha un corriol marcat amb punts de pintura verda que enllaça amb el Camí del Cabrit. Seguint aquest camí a la dreta he arribat a una canal per on he pujat en direcció a l'agulla. Des del coll que uneix aquesta agulla amb el Serrat del Cabrit he superat un petit mur per arribar a una zona plana al peu de la gran roca que forma el cim. El pas final consisteix en superar el desplom que forma la bola del cim. El pas és difícil i exposat perquè tenim caiguda a banda i banda però està equipat amb una petita corda de nusos on ens podem assegurar i utilitzar-la per superar el pas. El cim de l'Agulla de la Benedicció és petit i té una petita creu de ferro; és un cim ben singular.Després de fer volar el dron per prendre imatges d'aquest cim he iniciat el retorn baixant amb un curt ràpel fins al peu de la bola i amb un altre ràpel, també curt, fins al peu del petit mur per on havia pujat.Per retornar al punt de partida podria haver agafat el Camí de la Coma d'en Pastor però, com que tenia temps, he preferit explorar nous camins i he agafat el corriol amb marques verdes que segueix per la carena. És un camí desdibuixat i les marques de pintura són petites i mig esborrades pel pas del temps però l'he anat seguint per la carena fins poc abans del...

Senja. Pic sense nom (530 m) a Kaperdalen

5 d’abril de 2024 IntroduccióEl primer dia que vaig recórrer la Kaperdalen per anar al Istinden, no vaig poder evitar aturar-me en un punt concret de la carretera per...

Avui destaquem: La Font de sense nom (?) de Gironella

Setmana dedicada a les Fonts de Gironella La Font (sense nom). esta situada en una paret a peu de la carretera C-154z, de Gironella a Vic, a pocs metres del seu inici. De fet no...

Montserrat, cims sense corda: Ecos (IV)

Dintre de la serie de sortides inspirades en el llibre Montserrat, cims sense corda, avui he fet un llarg recorregut per Montserrat, la quarta etapa de la regió...

Les fonts del Montseny sense aigua

Actualment tots estem molt preocupats per les conseqüències que està comportant la greu sequera que estem patint i sobretot perquè les precipitacions deixaran de ser...

Montserrat, cims sense corda: Ecos (III)

Com saben els seguidors del Blog de Muntanya, fa uns mesos es va publicar un llibre amb el títol Montserrat, cims sense corda. Aquesta publicació ressenya...

100 cims de l'Alt Urgell

Molta gent que puja a Andorra segur que no sap que Noguera enllà i abans d'arribar al "país dels Prineus", s'estén una gran comarca que ofereix grans possibilitats per...

Montserrat, cims sense corda: Ecos (I)

El seguidors del blog saben que des que es va publicar el llibre Montserrat, cims sense corda, tinc la intenció de fer totes les ascensions proposades en...

100 cims de la Catalunya central

Aprofitant el pont de Tots Sants, anem cap al Moianès i Osona a veure si la tardor tropical ens deixa veure els colors propis de l'època en aquesta comarques. No serà fàcil,...

Mola de Genessies – 100 cims (710 m)

Dijous 13 d’octubre de 2022MatinalHora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarques dels Baix Camp i de la Ribera d’Ebre.  Temps aproximat: 3 h 30 min (5,5...

Que es una caseta per gats sense llar…?

Primer ens tindríem de plantejar-nos d’aquí es la responsabilitat que hi hagin gats i /o gossos sense llar en un poble o població gran. Qui els te de cuidar, esterilitzar i...

15 anys de... l'Esperonet sense Nom a Canalda

Tot i que al seu oberturista no li agrada, per mi sempre serà la via de l'Axel, però ell, amb la seva modèstia, va preferir batejar aquesta via de la part més oriental de...

Montserrat, cims sense corda: Agulles

Els seguidors del blog recordaran que fa uns dies vaig publicar un post sobre un llibre aparegut recentment amb el suggerent títol de Montserrat, cims sense...

Els cims dels Rasos de Peguera

Portem ja un parell de setmanes de mal temps però avui, tot i que el dia era gris, la previsió de le méteo no anunciava pluja ni neu. Hem aprofitat aquesta...

Montserrat, cims sense corda - Sant Pau Vell

Fa pocs dies vaig comprar un llibre publicat recentment amb un títol curiós: Montserrat, cims sense corda. Aquesta publicació proposa l'ascensió d'una gran...

100 cims del Vallès

Mentre Lleida segueix immersa en l'hivern provocat per la boira, la resta del país gaudeix d'una primavera avançada que permet, literalment, sortir a la muntanya en pantalons...

Un Matagalls sense barreres

Adrià Preseguer, un jove de Taradell amb paràlisi cerebral, corona el cim amb l'ajut d'uns 200 voluntaris

Via Sense Nom o Variant de la Irma al Folló.

Es tracta d'una variant del segon llarg de la Irma .Tram de placa final prou cabrón si anem amb plan trampejador, si no duem tramposa ens caldrà estirar-nos molt o...

Pels cims secundaris de la coma

Carena del pic del Migdia o Coma PregonaDissabte, 7 d'agost de 2021 La roca de Migdia (Coma Pregona) ofereix una paret excepcional. La meva intenció és anar a mirar la...

Un any sense curses

Repetició de la cursa del Rodal, just un any després. 12,1 km. 1-21-10 6-44 x km. 156 m. de desnivell positiu M’ha vingut de gust repetir la cursa que vaig fer just avui fa...

El Cogul (1.529 m) 100 cims - matinal

Dimecres 14 d’octubre de 2020Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca del Solsonès.  Temps aproximat: 3 h 30 min (8 km)  Desnivell: 375 m...