Iaios, Placa de la LLum i 3 pollets (esquerra)

De nou pugem a Corbera, aquesta vegada ens ha acompanyat la Marta, la company del Jordi que encara no coneixia aquest magnífic recó del Bergadà i que com ja es habitual encanta a tot hom que el descobreix.Amb la facilitat d'arribar als peus de...

Treballant per la Jubilació

14-04-2024Sant Llorenç de MontgaiEl Triangle o PiràmideVia: Treballant per la JubilacióHem deixat l'hivern fa un parell de dies i ja estem en ple estiu. Avui estem inquiets amb les notícies d'aquest ambient pre-bèl·lic, mentre les...

Via aguanta a la rentisclera de la maçana

DIUMENGE, 14 D'ABRIL Hi ha una gran diferencia en les vies que proposem depenent de qui ho faci, en Pere i jo som mesurats i conscients de les nostres possibilitats, en canvi si el que escull la via ja sabem que ens tocara lligar-nos les...

Via Aresta de les Vinyetes (Via nova)

Despres de fer la via del costat (Bi Arnas) ens trobem de nou quasi un any despres per encetar aquesta elegant aresta.Com el terreny es factible i seguim el camí natural de la roca ens surt en un sol atac el 21 de març del 2024.A quedat...

Via Bi Arnas...(Via Nova) .Mora Comdal

Bi arnas (lit. 'Dues respiracions') és una pelicula documental del 2022 dirigida per Jon Mikel Fernández Elorz L'obra tracta sobre les tortures de la policia espanyola i la guàrdia...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada a cavall de les comarques del Ripollès i del Berguedà.Es pot accedir des...

Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 10 D'ABRIL Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on encara tenim molta feina a fer. Avui sortim el Visa, el Lluís i jo donat...

UN CLÀSSIC: EL BASENDER (Guara)

Cotiella i Massís de les Maladetes al fons des del camí al BasenderAnys sense fer barrancs a Guara i recuperem l'activitat amb un fàcil, estètic i assequible Basender. Prop de...

Money,money,money...

L'any 1987 la Generalitat declara el massís de Montserrat PARC NATURAL.El Patronat de la Muntanya de Montserrat va ser creat per Decret Llei l’any 1950, porta la gestió del Parc Natural i (teóricament...) farà les altres actuacions que...

Via de l'Avi o Sostre de la Quilla al Folló Dret.

Mirant la paret des de la C-17 destaquen dues línies: els sostres de la Via dels Sostres i l'esperó de la Via de l'Avi.  Els primers metres discorren per una fissura totalment equipada amb pitons d'època i menen a un petit sostre proveït...

Agulles d'Iturri. Ribes de Freser

Aquest divendres he pujat a Ribes de Freser per coneixer una zona d'escalada esportiva, les agulles d'Iturri.Allí m'hi han portat en Rafa, la Carme i el seu fill Pol. Son vies curtes, ben equipades i d'uns 15m, i pel que fa a la dificultat van...

Comença la caloreta destapem la bicicleta

Altre dia amb el company Txubi, vam destapar les bicicletes que teníem tapades amb les mantes per començar a escalfar la temporada, ell amb la "flaca" i jo l'intentaré seguir-lo amb la gravel, anirem cap al Montseny i en concret cap a fer...

Placa de la Llum (Retrobada)

10-04-2024BergaSanta Maria de CorberaPlaca de la LlumVia : Placa de la Llum (Retrobada)Bon dia, cel clar, una mica de fresca matinal amb una suau brisa continental, perfecte. Així que sense cap excusa a què agafar-nos i fent el remolo ens n'anem...

PIC NEGRE (Andorra)

L'Estació d'Esquí de Fons La Rabassa-Naturland  es troba en un espai andorrà fronterer amb la Cerdanya, és un bon lloc per a fer interessants i fàcils passejades muntanyenques tant a l'estiu com a l'hivern, amb uns bons accessos que permeten...

Serra de Gurp

var Latitud_sortida = 42.223873; var Longitud_sortida = 0.848230; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" + window.location.hostname); var doc_track = Domini +...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi havien vies per aqui.Doncs mirant a la xarxa resulta que en Quim Gil si que en...

Cova de santa anna vella

Sí Baixem des del pla de les Taràntules pel camí de la drecera de l'ermita de santa Anna,a peus de Gorros,una mica abans d'arribar al torrent de Santa Maria, podem veure a l’esquerra entre els arbres,les traces d’un petit corriol que en...

El Cogulló de Cal Torre (882 m)

Dissabte 13 d’abril de 2024Hora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 3 h 30 min (10 km)  Desnivell: 298 m (acumulat)  Dificultat (1): Normal.Programa: Anirem per la A-2 en direcció a...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" + window.location.hostname); var doc_track = Domini +...

GR3: Barranc dels Horts - Arèn

L'etapa d'avui del GR3 ha estat singular perquè hem tingut un problema de logística i no ha estat possible comptar amb l'autocar que normalment ens porta en aquestes sortides del grup de caminadors.  Avui ens hem desplaçat en...

L'Eva Solans a les Roques del Pelat.

En aquest preciós i radiant dia de primavera no tenia ganes de patir poc ni molt, i per això he anat a repetir l'Eva Solans a Vilanova de Meià. Per no tenir, no tenia ni ganes de suar, així que amb molta calma he fet la curta aproximació fins les...

Cal preocupar-se?

Fantàstica fotografia que reflecteix bé pels escarpats llocs que passen les cabres.

Via IAIOS. SANTUARI DE CORBERA.

11/04/24. Amb el Remi Brescó anem al Santuari de Corbera (Berguedà), on segueixen obrint vies i un nou camí d'aproximació. Ara ja no cal rapelar per accedir a peu de les vies.  Avui era el "Centre de dia dels Jubilats" déu n'hi do com...

Barranco rasa de capdevila

Barranco Rasa de Capdevila (V3-A1-II) Es un barranco localizado en el municipio de Sant Llorenç de Morunys, llegamos al inicio por la carretera C-462 que va a Sant Llorenç de Morunys aproximadamente dejaremos nuestro vehículo en el km 11,5, viniendo...

Valllibona, circular GR-7. Els Ports.

24 de febrer de 2024  Una data important a la nostra agenda. La teniem reservada des de fa temps: la Santantonà de Vallibona! Tot un espectacle que s'ha de veure i de viure.  Per tant i com ja hem fet en altres ocasions...

Via de L'Exiliat al Mollo del Mig

Quan vem fer l'aresta del Ninet al Mollo de la Mare de Deu ja vaig veure aquesta via.Tenint una sageta vaig preguntar als posibles operturistes i bingo!! A primera hora del dia dona  ombra doncs va per la cara oest i a la tarda la...

Ascensió al Pic Negre (2.642 m)

Avui volíem fer una sortida d'esquí de muntanya combinada amb raquetes però, encara que estem a l'inici de la primavera, la falta de neu ens ha aconsellat plantejar la sortida com una activitat d'infanteria: a peu.Des de l'estació...

Via El Reino de los Cielos a la paret D'os Güeis

Al famós Castell de Loarre es va filmar el 2005 la pelicula "El reino de los cielos". Nom que dona titol aquesta bonica i tranquila vieta.Nosaltres com som per la zona de vacances ens serveix com a pla B, doncs fot un dia ben...

Avenc d'en Pasant

Avui hem iniciat la temporada de sortides de tarda. Aquestes sortides, que realitzem quan el dia és prou llarg per fer una activitat a la tarda, són normalment curtes i amb un desplaçament també curt. Es tracta d'aprofitar les...

Avenc dels tres tombs

Avenc dels Tres Tombs (-22 m) El Avenc dels Tres Tombs está localizado en el municipio de Sitges en el macizo del Garraf es una interesante pero breve sima que no nos requiere una gran aproximación en coche y que justifica la exploración a esta...

Tordera

Excursió a Tordera el passat 17 d'octubre de 2023 amb en Víctor Ligos. Preparats per una nova ruta on destaquem l'ermita de Sant Ponç on precisament és el punt tant de sortida com d'arribada on hi ha un petit aparcament. De seguida doncs ens topem...

Diumenge 14/04/24 Roca de Naireda (Berguedà)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat Lloc de trobada: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner       ( sortida amb cotxe particular ).Itinerari:...

Cançó, versos i poetes

Jacint VERDAGUERCançó de la Moreneta (1880)Nigra sum, sed formosaCàntic dels càntics, 1 Moreneta en sou,és que el Sol vos toca,és que us toca el Sol,lo Sol de la Glòria.Moreneta en sou,moreneta i rossa.Àngels d'ales d'orvos farien...